واردات نفت کره جنوبی از ایران بیش از ۲ برابر شد

واردات نفت کره جنوبی از ایران بیش از ۲ برابر شد
آمارهای صنعتی نشان می دهد که واردات نفت کره جنوبی از ایران در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۱۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر شده است.

آمارهای صنعتی نشان می دهد کهواردات نفت کره جنوبی از ایران در 9 ماهه نخست سال 2016 نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر شده است.
بر اساس این گزارش، واردات نفت خام و میعانات کره جنوبی از ایران در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر به 78 میلیون بشکه رسیده، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 33.63 میلیون بشکه بوده است.
این گزارش حاکی است، نفت ایراندر این 9 ماه، 9.7 درصد واردات نفت کره جنوبی را تشکیل داده است.
تنها در ماه سپتامبر، کره جنوبی 12.15 میلیون بشکه نفت، به ارزش 526 میلیون دلار از ایران وارد کرده که حجم و ارزش ان نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 106 و 72.3 درصد افزایش داشته است.
ایران در سال های گذشته یکی از تامین کنندگان عمده نفت کره جنوبی بود، اما تحریم های غرب موجب کاهش قابل توجه صادرات نفت این کشور به کره جنوبی شده بود.
ایران با جمعیتی بیش از 80 میلیون نفری، و منابع عظیم انرژی، چهارمینن ذخایر نفتی و دومین ذخایر بزرگ گازی جهان را در اختیار دارد.
سال گذشته، کره جنوبی 2.20 میلیارد دلار نفت خام از ایران وارد کرد که 51 درصد کمتر از سال گذشته و بسیار کمتر از 9.36 میلیارد دلار سال 2011 بود. از نظر حجم، واردات نفت و میعانات کره جنوبی از ایران در سال گذشته به 42.4 میلیون بشکه رسید که پایین تر از 44.92 میلیون بشکه سال 2014 و 56.14 میلیون بشکه سال 2012 بود.
تاکنون کره جنوبی میعانات مورد نیاز خود را از قطر و آمریکا وارد می کرد، اما پس از لغو تحریم های ایران، پالایشگاه های کره ای واردات میعانات از ایران را به میزان قابل توجهی افزایش داده اند.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
  ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۶:۴۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد