وعده‌های مسوولان به بورس انرژی

 وعده‌های مسوولان به بورس انرژی
سید‌علی حسینی در پاسخ به اینکه تاکنون از ریاست جدید سازمان بورس درباره‌ بورس انرژی چه وعده‌هایی گرفته‌اید، ادامه داد: یکی از موارد پیگیری عملیاتی شدن اولین صندوق پروژه بازار سرمایه کشور در حوزه برق است

مدیرعامل بورس انرژی می‌گوید از مقامات ارشد وزارت نفت خواسته تا حجم عرضه‌های خود را دربورس انرژی افزایش دهند. او همچنین می‌گوید بهتر است سیستم معاملاتی بورس تهران به سمتی برود تا اختلالات سامانه از بین برود.سید‌علی حسینی در پاسخ به اینکه تاکنون از ریاست جدید سازمان بورس درباره‌ بورس انرژی چه وعده‌هایی گرفته‌اید، ادامه داد: یکی از موارد پیگیری عملیاتی شدن اولین صندوق پروژه بازار سرمایه کشور در حوزه برق است که خوشبختانه با حمایت جدی رئیس فعلی سازمان بورس و همراهی همکاران‌شان امیدواریم تا آخر آبان‌ماه پذیره‌نویسی گواهی‌های سرمایه‌گذاری این صندوق انجام شود، یعنی پروسه‌ای که بیش از سه سال طول کشیده به سرانجام برسد. وی اظهار کرد: مورد دوم کمک به تسهیل شرایط تامین مالی برای شرکت‌های فعال در حوزه انرژی از طریق بورس انرژی است.
در حال حاضر خوشبختانه بخشی از مصوبات اصلاح شده و امیدواریم بتوانیم تامین مالی را برای شرکت‌های حوزه انرژی تسهیل کنیم. حسینی ادامه داد: همچنین ما با مقامات ارشد دولتی به خصوص مقامات وزارت نفت برای اینکه حجم عرضه‌های خود را در بورس انرژی افزایش دهند، گفت‌وگوهایی کرده‌ایم. خوشبختانه دکتر شاپور محمدی سابقا در بورس انرژی بوده و آشنایی کافی درباره این موارد دارد. در نتیجه در هر سه موردی که عرض کردم فعالیت‌هایی شروع شده است. مدیرعامل بورس انرژی در پاسخ به سوالی درباره‌ جدا شدن سرورهای معاملاتی بورس و فرابورس تهران، گفت: این پروژه‌ای بود که با پیشنهاد متخصصان فنی دنبال شد. البته سامانه معاملاتی یکی است ولی سرورها و مدیریتش تفکیک شده‌اند. این موضوع قطعا به روند معاملات کمک می‌کند، چرا که با این کار بار هر دو بازار روی یک سرور و سامانه تحمیل نمی‌شود.
حسینی تصریح کرد: حدود ۱۰ سال است که از سامانه فعلی استفاده می‌شود و قطعا نیاز به‌ به‌روزرسانی دارد. بهترین راه این است که همان شرکتی که قبلا ما از آن تکنولوژی را گرفته‌ایم و شرکت معتبری هم هست بیاید و گزینه‌های جدیدی را به ما بدهد و آن بخش‌هایی مثل اوراق مشتقه که در گذشته نتوانسته‌ایم بگیریم، بتوانیم در فضای پسابرجام آنها را نیز داشته باشیم. وی در پاسخ به اینکه به نظر شما چه مدتی نیاز است که دیگر در عرضه‌های اولیه در سامانه معاملاتی با مشکل مواجه نشویم، اظهار کرد: سامانه معاملاتی بورس هیچ مشکل خاصی ندارد. مشکل این است که در بازارها سیستم بروکر بیس است و در آن بروکر در سامانه سفارش وارد می‌کند، ولی سهامداران ما به‌صورت مستقیم در بازار فعالیت کرده و این باعث شده تعداد سفارش‌ها زیاد شود و در سیستم اشکال به وجود بیاید. مدیر‌عامل بورس انرژی اضافه کرد: شاید نیاز باشد روی این ایده فکر کنیم که بازارمان از کاستومر بیس به سمت بروکر بیس برود تا در واقع باری که روی سامانه است کاهش یابد. وی درباره نمایشگاه بورس کیش، اظهار کرد: به‌طور کلی نفس برگزاری این نوع همایش‌ها بسیار خوب است و نباید نقایص کمی که هست باعث شود ما از اصل کار غافل شویم. یکی از کارکردهای مناطق آزاد این است که با برگزاری نمایشگاه و جمع‌آوری فعالان داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف ارتباطات را تسهیل کند و آشنایی‌های بیشتر صورت پذیرد. همچنین در این نمایشگاه‌ها توانمندی‌ها معرفی می‌شوند و از این منظر این رخداد هر سال نسبت به سال قبل بهتر برگزار شده است.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۷:۴۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد