تالار بورس و پیش لرزه های انتخابات آمریکا

تالار بورس و  پیش لرزه های انتخابات آمریکا
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.08.16 شاخص بازار اول ( تالار اصلي بورس ) با 65 واحد کاهش به رقم 55671 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي بورس در اين روز با ثبت 343 واحد کاهش عدد 171305 واحد را تجربه كرد.

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.08.16 شاخص بازار اول ( تالار اصلي بورس ) با 65 واحد کاهش به رقم 55671 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي بورس در اين روز با ثبت 343 واحد کاهش عدد 171305 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 40 واحد کاهش به رقم 27943 واحد رسيد.
همچنین در این روز "وامید" با 41 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 27 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.
شاخص فرابورس نیز با 1 واحدکاهش به رقم 836 واحد رسید.
گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1429 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1423 میلیارد ریال رسید.
طی معاملات روز جاری و در فاصله کمتر از 3 روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازار بورس ایران نیز با روندی نزولی همراه شده و در اکثر گروه ها شاهد افت قیمت سهام و معاملاتی در محدوده منفی تابلوی معاملات هستیم، به طوریکه امروز نیز شاخص کل بورسهمراه با اکثر گروه های فعال با 116 واحد افت مواجه شد.
این روزها اغلب کارشناسان علت روند منفی این روزهای بورس را مواضع مطرح شده و ریسک سیاسی وارد شده به بازار از جانب انتخابات ریاست جمهوری کشور آمریکا می دانند. همانطور که با توجه به این ریسک های سیاسی موجود پیش بینی می شد بازار دو روز کاری هفته جاری را با نوسانات منفی همراه بود و به نظر می رسد هفته جاری تا زمان روشن شدن نتیجه انتخابات مذکور با این نوسانات همچنان ادامه داشته باشد.
بر اساس این گزارش، طی روز جاری گروه خودرو در غیاب سایپا به روند منفی خود ادامه داد و تنها از بین نمادهای فعال این گروه "خفناور" پس از بازگشت از مجمع فوق العاده و افزایش سرمایه خود در محدوده 260 تومان با رشد قیمت همراه شد و در نهایت نیز با 35 درصد رشد با سرمایه جدید به کار خود پایان داد. البته شرکت کوچک مهندسی نصیر ماشین نیز از این گروه از 27 مهر ماه سال جاری مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته و از قیمت 317 تومان تاکنون با رشد 53 درصدی به 488 تومان رسیده و همچنان با صف خرید همراه است.
در گروه پالایشگاهی ها نیز شاهد معاملاتی کم رمق همراه با نوساناتی منفی بودیم و تا پایان معاملات امروز تنها سبز پوش گروه "شاوان" بود که در رابطه با آن خبرها و شایعاتی مبنی بر تعدیل مثبت سود هر سهم شنیده می شود.
از گروه استخراج کانه های فلزی در نماد "کبافق" و "کنور" با اقبال سهامداران همراه شدند مابقی آنها در محدوده منفی تابلوی بورس به کار خود پایان دادند.
بر اساس این گزارش، امروز "پتایر" بعد از اعلام تعدیل مثبت و سنگین به دلیل شناسایی سود غیر عملیاتی با رشد حدود 12 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. اما دیگر نمادهای مطرح این گروه با روند کلی بازار همراه و نوساناتی منفی را پشت سر گذاشتند.
تنها گروهی از ابتدای هفته جاری خلاف جهت حرکت کلی بازار سرمایه حرکت می کند، بیمه ای ها هستند که این روزها با صف خرید و اقبال سهامداران مواجه شده اند.
سهم پر حاشیه"آپ" نیز بعد از آنکه هفته گذشته روند معاملاتش متعادل شد امروز در ساعات ابتدایی معاملات با صف خرید همراه شد اما این صف خرید مورد عرضه قرار گرفت و قیمت این نماد معاملاتی در محدوده 1700 تومانی متعادل شد.
در رابطه به نماد معاملاتی "اپرداز" نیز شنیده می شود شرکت سرمایه خود را 300 درصد از سود انباشته افزایش می دهد و احتمال ارائه تعدیل مثبت نیز در پیش بینی درآمد هر سهم این شرکت نیز مطرح می باشد اما با وجود این شایعات مثبت امروز "اپرداز" معاملات کم حجمی در محدوده یک درصد مثبت به ثبت رساند.
در خاتمه باید گفت، با توجه به ریسک سیاسی حاکم بر بازار بورس و پیش لرزه های نتیجه انتخابات آمریکا، به نظر می رسد روند منفی و نوسانی بورس تا مشخص شدن نتیجه آن همچنان ادامه یابد.

منبع خبر: بورس نیوز
  ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۶:۲۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد