مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا کدامند؟

مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا کدامند؟
قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ،  انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه اکتبر موجب شده است تا احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر بیشتر شود. تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا حد زیادی غیر قابل پیش بینی است و این مساله فشار زیادی بر شاخص سهام و ارزش دلار وارد کرده است.
شاخص ارزش دلار طی هفته گذشته با افت 1.27 درصدی روبرو شده و این مساله عامل مهمی در افزایش قیمت جهانی طلا بوده است.
اقتصاد آمریکا طی ماه اکتبر 161 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. نرخ بیکاری آمریکا طی ماه گذشته به 4.9 درصد کاهش یافته است.
قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات نرخ بهره آمریکا واکنش نشان می دهد. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال ررزو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش می دهد.
نظرسنجی اینوستینگ نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر به 66.8 درصد رسیده است. البته برخی تحلیلگران بر این باورند که اگر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موجب نوسانات شدید در بازارهای بین المللی شود، این احتمال هست که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد.
علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، امارهای مهم اقتصادی چین و منطقه یورو می تواند تاثیر مهمی بر اونس طلا داشته باشد.
آمارهای تورم منطقه یورو و شاخص تولیدات صنعتی چین طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.کمیسیون اروپا نیز طی روزهای آینده پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصادی اتحادیه اروپا را منتشر خواهد کرد.
بانک مرکزی نیوزلند نیز نرخ بهره جدید خود را طی هفته آینده اعلام می کند. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی کشورهای نوظهور و در خال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت. در پیش بودن جشن های سراسری در چین عامل مهمی برای رشد تقاضا و قیمت طلا خواهد بود.

منبع خبر: 
  ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۶:۴۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد