حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا در راه است؟

حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا در راه است؟
محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با توجه به اجرای آزمایشی قانون اخذ مالیات بر ارزش افزوده برای صنعت طلا و جواهر، رایزنی های مختلفی در خصوص کاهش و حذف این مالیات در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه حذف و یا کاهش مالیات بر ارزش افزوده، افزایش تقاضا را در بر خواهد داشت، تصریح کرد: اخذ مالیات 9 درصدی از اصل طلا، میل و رغبت مردم را به خرید طلا و جواهر کاهش داده است.

حذف مالیات بر ارزش افزوده با اما و اگرهایی همراه است
همچنین محمد ولی نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز گفت: از 4 سال اخیر تا کنون پیشنهاد حذف و کاهش مالیات بر ارزش افزوده از سوی صنف اتحادیه طلا و جواهر مطرح شده  و تا کنون این امر به تصویب نرسیده است.
وی با اشاره به اینکه مصرف کنندگان طلا را کالای سرمایه ای می دانند، افزود: با توجه به کاهش معاملات در بازار اعتقاد داریم که مالیات به جای ماده اولیه باید از اجرت ساخت اخذ شود .
ولی در خصوص رایزنی های صورت گرفته در مورد کاهش و حذف مالیات بر ارزش افزوده بیان کرد: با توجه به ایرادات و اشکالات عدیده ای که  مالیات برارزش افزوده در معاملات بازار ایجاد کرده لذا در خصوص حذف و کاهش مالیات پیشنهاداتی به مجلس دوره قبل و کمیسیون اقتصادی و پژوهش مجلس دهم ارائه شده که از سوی کارشناسان در حال بررسی است.
به نوشته باشگاه خبرنگاران ،نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص تاثیر کاهش مالیات بر ارزش افزوده بر تقاضا اظهار کرد: با کاهش و معافیت اصل ماده اولیه از مالیات، بدیهی است که تقاضا و کسب و کار بازار طلا بهبود یابد.

حذف مالیات طلا غیر ممکن است
محمد علی مددی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده در تمامی کشورهای دنیا به سبب جلوگیری از انباشت ثروت مطرح می شود اما اجرای آن در کشور ما با ایراداتی همراه است.
وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده به جای ماده اولیه و شمش تنها یکبار در زمان اجرت ساخت باید از مشتری اخذ شود.
مددی با اشاره به اینکه اخذ مالیات بر ارزش افزوده طلا، رکود بازار و افزایش قیمت طلا را به همراه داشته، ادامه داد: با توجه به ایرادات اجرای این طرح، از سوی اتحادیه طلا و جواهر رایزنی های مختلفی مبنی بر کاهش مالیات صورت گرفته است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف مالیات بر ارزش افزوده غیر ممکن است، تصریح کرد: گرچه کاهش صد درصدی مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده اما تا کنون عملیاتی نشده است.

منبع خبر: 
  ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۵:۳۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد