بازار بورس را به سرنوشت بانک ها دچار نکنید

بازار بورس را به سرنوشت بانک ها دچار نکنید
رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفت: برای رونق تولید باید بازار بورس تقویت شود و دولت نباید بازار سرمایه را که مقداری رونق دارد به سرنوشت بانک ها دچار نکند.

طهماسب مظاهری اظهار داشت: دولت بازار بورس را که عرصه ای برای فعالیت سهام داران است نباید به محلی برای تامین مالی خود تبدیل کند که متاسفانه آقای نوبخت و سازمان برنامه ریزی این کار را شروع کرده و ادامه آن باعث تخریب بازار سرمایه خواهد شد.
وی تصریح کرد: در پایان دولت آقای احمدی نژاد، حجم نقدینگی 650 هزار میلیارد تومان بود که در سه سال اخیر بیش از 1100 هزار میلیارد ( 1100 تریلیون ) تومان رسیده است که اگر بخشی از آن در بخش تولید و به ویژه بخشهای دارای مزیت صادراتی تزریق نشود، مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.
مظاهری گفت: بانک ها در حال حاضر از توان تسهیلات دهی پایینی برخوردارند و بیش از 100 هزار میلیارد تومان معوقه دارند و دولت هم گفته می شود تا 150 هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهکار است که باید پرداخت آن برنامه ریزی شود.
رییس اسبق بانک مرکزی گفت: برای رونق تولید باید بازار بورس تقویت شود البته نباید به محلی برای تامین مالی دولت تبدیل شود و از دولت جدا می خواهیم که بازار سرمایه را در اختیار سهام داران قرار دهد و نباید سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت بدهی های خود وارد این بازار شود که باعث خواهد شد این بازار نیز به سرنوشت بانکها دچار شود.
مظاهری افزود: بازار سرمایه کشور تنها بازاری است که از رونق نسبی و پویایی خوبی برخوردار است و اگر بخش تولید تکیه گاه تامین مالی خود را به بازار سرمایه تبدیل کند بخش واقعی اقتصاد هم رونق خواهد گرفت.
وی همچنین خواستار اصلاح ساختار نظام بانکی شد و گفت: باید دولت پرداخت بدهی های خود را به بانک ها ساماندهی کند که متاسفانه در دولت احمدی نژاد و در دولت روحانی توجه جدی به این موضوع نشده است و شبکه بانکی همچنان با ساختار معیوب و ناکارآمد بکار خود ادامه می دهد.
مظاهری تصریح کرد: همچنین دولت باید انتخاب اعضای هیات مدیره بانکها را با معیارهای کارآمدی انجام دهد و نباید مدیرانی گوش به فرمان دولت مسئولیت بانک ها را برعهده بگیرند که احتمالا کم تجربه هم هستند.

منبع خبر: 
  ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۶:۲۹ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد