چگونه و کجا برای فروختن طلا و جواهر اقدام کنید؟ 5 فاکتور مهم

چگونه و کجا برای فروختن طلا و جواهر اقدام کنید؟ 5 فاکتور مهم
این مقاله 5 فاکتور ضروری برای فروختن طلا و جواهرات به شما آموزش می دهد تا در خرید و فروش طلا گول نخورید و بالاترین سود را از خرید و فروش طلا به دست آورید

فروختن طلا می‌تواند در هر برهه از زندگی، ایده‌ای مناسب برای تبدیل سرمایه‌ای باشد که پیش‌ازاین در قالب طلا پس‌انداز کرده‌اید. این پشتوانه‌ی قوی هم‌اکنون ارزش بیشتری پیدا کرده است و قطعا برای شما مهم خواهد بود که از فروش طلا، سود مناسبی را به دست آورید. 
در این هنگام ممکن است سؤالاتی ازاین‌دست برای شما پیش آید؛ چه ساعتی از روز طلا بفروشیم؟ چگونه طلا خریدوفروش کنیم؟ کجا طلا بفروشیم یا چگونه در خرید طلا گول نخوریم؟ این مقاله سایت زر مجموعه‌ای از بهترین ایده‌های خرید و فروختن طلا و جواهرات و تجارب افراد در مورد این فرایند است، پس تا پایان با ما همراه باشید. 

آیا بهتر است طلا را به همان مغازه یا مرجعی بفروشیم که از آن خرید کرده‌ایم؟

این یک باور اشتباه در ذهن برخی افراد است که با حسی از بدبینی کورکورانه و مضر پیوند خورده است. طلا فلزی بسیار گران‌بها است و هر طلافروشی‌ای که حاضر به خرید باشد، ارزش حقیقی جواهری را که در دست دارید خواهد فهمید. همچنین جواهری که پیش‌ازاین استفاده کرده‌اید بنا نیست که حتما با افتادن به دست طلافروش ذوب شده و ماهیت خود را از دست بدهد. بخصوص این روزها که افراد زیادی علاقه‌مند به خرید انواع طلای دست‌دوم و بدون اجرت هستند. 
شما می‌توانید انتظار داشته باشید که جواهری با ظاهر حرفه‌ای را با قیمت بالاتری از گرم طلای آن بفروشید و سنگ‌های قیمتی به‌کاررفته نیز نه‌تنها جواهر شما را کم‌ارزش نمی‌کنند بلکه در صورت طراحی و پرداخت حرفه‌ای، برای قیمت تمام‌شده‌ی جواهر شما یک نقطه عطف محسوب می‌شوند. 
اگر احساس کردید که یکی از خریداران طلا، سعی در کم‌ارزش کردن جواهرات شما دارد یا قیمت رضایت‌بخشی را پیشنهاد نمی‌دهد، زمان بیشتری را صرف کرده و خریدار حرفه‌ای و منصف‌تری را پیدا کنید. اگر اولین بار است که در مورد خرید و فروختن طلا اقدام می‌کنید یا اصولا این کار را دیربه‌دیر انجام می‌دهید، ممکن است در ابتدا برای شما کاری دشوار یا بیهوده به نظر برسد اما اگر بتوانید مرجعی مناسب و رضایت‌بخش برای خریدوفروش جواهرات موردعلاقه‌ی خود پیدا کنید، هر بار که قصد فروش طلا را داشته باشید، از خود نخواهید پرسید که چگونه طلا خریدوفروش کنیم؟ یا برای فروش طلا به چه نکاتی توجه کنیم؟ در ادامه مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه طلا بفروشیم؟ و در این زمینه درگیر کلاهبرداری نشویم. 

آیا مغازه‌داران صرفا به فکر سود خود هستند و خرید و فروش طلا، کاری پر ریسک است؟

این نگرانی در مورد خرید و فروختن طلا کاملا طبیعی است به شکلی که دغدغه‌ی بسیاری از افراد و دغدغه‌شان این است که چگونه در خرید طلا گول نخوریم؟ در این مورد بهتر است بدانید که بسیاری از طلافروشان به فکر کسب اعتبار و فعالیت طولانی‌مدت هستند و برای آن‌ها، ایجاد وجهه و اعتبار منفی یا حتی ترش‌رویی به مشتری اصلا به‌صرفه نخواهد بود. 
ممکن است هر روز در معابر عمومی یا با حضور در صنف‌های مختلف احساس کنیم که افرادی دروغ‌گو و طمع‌کار اطراف ما را پرکرده‌اند، اما حقیقت این است که فارغ از مبحث حفظ اخلاقیات، کاسبی و کسب سود با یک سری اصول مشتری‌مداری گره‌خورده است و فقط کافی است تا فروشنده‌ی حرفه‌ای مدنظر خود را پیدا کنید. برای یک فروشنده‌ی حرفه‌ای طلا و جواهرات، سود در فریب دادن شما یا دیگر مشتریان نیست، بلکه سود چنین فردی در اعتبار و خریدوفروش دائمی و ایجاد شبکه‌ای از مشتریان دائمی خواهد بود.

ریسک‌های فروش طلا بدون فاکتور

بسیاری از طلافروشان به یک دلیل ساده از خرید طلای بدون فاکتور خودداری می‌کنند. چنانچه طلای خریداری‌شده یک کالای سرقتی باشد و فردی که نسبت به دزدی اقدام کرده است در مورد جرم خود اعتراف کند، طلافروش به دلیل خریدوفروش طلا بدون فاکتور مجرم شناخته‌شده و به دردسر خواهد افتاد. 
هرچند فاکتور طلا خود به‌تنهایی تعیین‌کنندة اصل بودن طلا نیست اما در چنین مواقعی که دردسرهای قانونی و قضایی ممکن است ایجاد شود، بسیار کارآمد و مؤثر خواهد بود. بااین‌حال شما باید بدانید که طلافروشان یا افرادی که علاقه به معامله‌ی جواهرات دارند می‌توانند در مورد خریدوفروش طلا بدون فاکتور نیز اقدام کنند و ریسک این کار بر عهده‌ی خودشان خواهد بود. 

چه ساعتی از روز طلا بفروشیم؟

عرف عمومی بازار خرید و فروختن طلا بسته به وضعیت بازار و سیاست‌هایی که طلافروشان برای کسب سود بیشتر اتخاذ می‌کنند می‌تواند به‌مرور دستخوش تغییر شود. استدلال‌های متفاوتی در مورد ساعت مناسب خرید یا فروختن طلا وجود دارد بااین‌حال قوی‌ترین استدلال مربوط به این نکته است که در ساعات بعدازظهر تا شب، قیمت روز طلا کاملا مشخص‌شده است و طلافروشان در این ساعات می‌توانند با قیمت روز نسبت به خریدوفروش اقدام کنند. 
پیش از ایجاد نوسانات شدید در بازار طلا، معمولاً ساعات کاری طلافروشیان نیز در حدود صبح بود اما در حال حاضر ممکن است مشاهده کنید که برخی از افراد این صنف، در ساعات صبح، معامله‌ی خاصی را صور نمی‌دهند یا درب مغازه‌ی خود را بسته نگه می‌دارند و صرفا در ساعات بعدازظهر فعالیت می‌کنند. درواقع ما چندان تعیین‌کننده نیستیم که در چه ساعتی نسبت به خرید و فروختن طلا اقدام کنیم و این موضوع بیشتر تأثیر پذیرفته از اکوسیستم بازار است. 

برای فروش جواهرات به چه صورت عمل کنیم؟

اولین اولویت شما خرید و فروختن طلا و جواهر به مغازه‌های معتبر طلا و جواهر فروشی است. بهترین گزینه از بین آنها همان مغازه‌ای است که از آن طلا و جواهر خود را خریداری نموده‌اید.
این نوع مغازه‌ها کمتر بر روی خرید طلا و جواهر شما سرمایه‌گذاری می‌کنند چرا که راه اصلی کسب درآمدشان از راه دیگری است. 
در میان طلا فروشان، مغازه‌هایی هستند که طلای قسطی می‌فروشند، اصولا صاحبان این نوع مغازه‌ها کمترین مقدار پول را بابت کالاهایی که برای آنها قابل‌فروش باشد می‌پردازند بنابراین برای شما به‌صرفه‌تر است که از مراجعه به این نوع مغازه‌ها پرهیز کنید.
برای فروش طلا و جواهر نکته‌ای که حائز اهمیت می‌باشد این است که  از فروش طلا و جواهر خود به اشخاصی که توانایی تشخیص کیفیت طلا و جواهر شما را ندارند، بپرهیزید. این اشخاص توانایی زیادی در دست بردن به کیفیت طلا و جواهر شما را دارند.
نکته قابل توجه برای فروش طلا و جواهر این است که پیش از فروش طلا سعی کنید در مغازه‌های مختلف طلافروشی گشت بزنید و قیمت‌های پیشنهادی را بررسی کنید. معمولاً مغازه‌های مختلف قیمت‌های مختلفی را ارائه می‌دهند که بستگی به میزان درک آنها از ارزش واقعی قطعات طلای شما دارد. برخی ممکن است چیز خاصی را در جواهرات شما کشف کنند و در نتیجه قیمت بالاتری را پیشنهاد بدهند.
برای فروش طلا و جواهر خود حتما به فاکتوری که از آن دارید مراجعه کنید و از وزن طلای ۱۸ عیار خود و همچنین وزن سنگ جواهرات خود  مطلع شوید.
حتما به این نکته توجه کنید که قیمت طلا را بدانید تا باتوجه‌به قیمت زنده طلا بتوانید، طلا و جواهر خود را به قیمت بالاتری بفروشید.
شما باید بدانید که طلا و جواهری که از شما خریداری می‌شود، پس از خریداری ذوب می‌شود پس این انتظار که از  قیمت طلا شما اجرتی کسر نشود، انتظار اشتباهی است،  بنابراین انتظار نداشته باشید  طلا و جواهر شما به‌خاطر اینکه یک حلقه ازدواج یا غیره است با قیمت خیلی بالاتری خریداری بشود، شما باید بدانید که در صورت فروش طلا و جواهر، اجرت و همچنین درصد و مالیات از کار شما کسر خواهد شد پس بهتر است که سریع اقدام به فروش طلا و جواهر خود نکنید
 در آخر بدانید که قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را درباره‌ی جایی که می‌خواهید طلا را به فروش برسانید بگیرید اعتبار آن مکان خاص را بسنجید.

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش شد تا به چند پرسش پرتکرار در مورد فروختن طلا و مهم‌ترین نکات فروش طلا که لازم است در هنگام انجام چنین معاملاتی به آن‌ها توجه کنید بپردازیم. چنانچه با کمی دقت به بررسی این داده‌ها بپردازید، متوجه خواهید شد که این اطلاعات نتیجه‌ی بررسی رفتار خریداران و فروشندگان است و شما ممکن است در جریان حضور در این بازار، تجربیات بسیار متفاوتی را کسب کرده باشید. 
در این مطلب تلاش شد تا از ایجاد احساسات منفی کاذب و استدلال‌های ضعیف در مورد معامله‌ی جواهرات جلوگیری به عمل آید. به طور مثال برخی افراد را می‌توان دید که با دامن زدن به ریسک و ناامنی فروش، از افراد می‌خواهند تا با مراجعه به هر طلافروشی، یک ماشین‌حساب نیز با خود به همراه داشته باشند. این در حالی است که شما در طلافروشی می‌توانید به‌راحتی ماشین‌حساب را مشاهده کنید. 
فروشگاه اینترنتی طلا و جواهرات زر با ۲۰ سال تجربه در زمینة فروش برخط جواهرات آماده است تا تجربه‌ی خود در این زمینه را به کمک مشاورین این مجموعه در بخش فروش و از طریق پل‌های ارتباطی درج‌شده در سایت، در اختیار شما هم‌وطنان عزیز قرار دهد. علاوه بر خدمات مشاوره رایگان، شما با مراجعه حضوری نیز می‌توانید نسبت به سفارش و خرید جواهرات موردعلاقه‌ی خود اقدام کنید. 

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۴:۳۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد