پیشتازی ترامپ قیمت جهانی طلا را گران کرد

پیشتازی ترامپ قیمت جهانی طلا را گران کرد
در حالی که آمارهای اولیه از انتحابات ریاست جمهوری آمریکا نشانگر پیشتازی دونالد ترامپ در برابر هیلاری کلینتون است، قیمت جهانی طلا با افزایش ۳ درصدی روبرو شده و بار دیگر وارد کانال ۱۳۰۰ دلاری شده است.

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می دهد که دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در ایالت های حساس و سرنوشت ساز از هیلاری کلینتون پیشی گرفته است و آراء الکترال بیشتری را کسب نموده است.
ترامپ تاکنون در ایالت های فلوریدا، ویرجینیا کارولینای شمالی و اوهایو از کلینتون پیشی گرفته است. قیمت جهانی طلا تا این لحظه به بیش از 1318 دلار رسیده است که این بالاترین رقم از 3 اکتبر به شمار می رود.
برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در صورت پیروزی نهایی ترامپ، نگرانی ها نسبت به سیاست های اقتصادی و تجاری وی افزایش خواهد یافت و این مساله موجب نااطمینانی زیادی در بازارهای مالی بین المللی خواهد شد.
این مساله در نهایت موجب خواهد شد تا سرمایه گذاران بین المللی تمایل بیشتری برای خرید طلا داشته باشند تا ارزش دارایی و سرمایه های خود در برابر ریسک های سیاسی را حفظ کنند.
در پی اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای مالی با افت نسبی روبرو شده است. البته برخی تحلیلگران اقتصادی نیز بر این باورند که تاثیر نتایج انتخابات آمریکا بر بازار طلا محدودتر از نتایج همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد بود.
قیمت طلا پس از روشن شدن نتایج همه پرسی برگزیت با 8 درصد افزایش روبرو شد و به بیش از 1358 دلار در هر اونس طلا رسید.
قیمت هر اونس نقره نیز با 1.5 درصد افزایش به بیش از 18.62 دلار رسیده است.
به نوشته سایت طلا ، به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت و طی ساعات آینده به شدت تحت تاثیر اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت.
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

منبع خبر: 
  ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۷:۴۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد