اولین شرکتی که برای فروش کتاب در تلویزیون آگهی داد

اولین شرکتی که برای فروش کتاب در تلویزیون آگهی داد
شرکت بارنز و نوبل در سال 1873 زمانی که چارلز بارنز به افتتاح انتشارات کتاب در ایلینویز اقدام نمود افتتاح شد و اولین کتاب فروشی رسمي‌توسط پسر او ویلیام با مشارکت جی. کلیفورد نوبل در سال 1917 در نیویورک راه‌اندازی شد.
شرکت بارنز و نوبل در سال 1873 زمانی که چارلز بارنز به افتتاح انتشارات کتاب در ایلینویز اقدام نمود افتتاح شد و اولین کتاب فروشی رسمي‌توسط پسر او ویلیام با مشارکت جی. کلیفورد نوبل در سال 1917 در نیویورک راه‌اندازی شد. این کسب و کار در همان سال توسط لئونارد ریگیو که رشد آینده آن را پیش‌بینی مي‌کرد، خریداری شد.
در آن سال بارنز و نوبل اولین کتاب‌فروشی بود که در تلویزیون آگهی داد و یک سال بعد اولین کتاب فروشی بود که روی خرید كتاب‌ها تخفیفاتی ارائه می‌کرد. در طول دهه‌های 1980-1970 مغازه‌های کوچکی به عنوان شعبه‌هاي بارنز و نوبل باز شد که تحت نظارت شعبه‌هاي بزرگ‌تر بود. آنها همچنین به انتشار كتاب‌های خودشان برای فروش به مشتریان به صورت پستی اقدام كردند.
این كتاب‌ها معمولا كتاب‌هایی بودند که چاپ آنها تمام شده بود و این شرکت آنها را مجددا به چاپ رساند و براي آنها از طریق بروشورهای پستی بازاریابی نمود و مشتریان جدیدی را در سراسر کشور پیدا کرد. بارنز و نوبل در طول دهه 80 به رشد خود ادامه داد و در سال 1987 اولین فروشگاه کتاب در مراکز فروش را با نام دالتون خریداری كرد.
تصاحب 797 کتاب‌فروشی باعث شد که این شرکت به یک شرکت سراسری تبدیل شود و در پایان سال مالی 1999 دومین شرکت بزرگ فروش آنلاین کتاب در آمریکا بود. پیش از طراحی وب سایت، این شرکت كتاب‌ها را از طریق بروشورهای پستی به‌طور مستقیم به مشتریان می‌فروخت. اولین فروش آنلاین کتاب از اواخر دهه 1980 شروع شد، اما وب سایت شرکت تا سال 1997 راه‌اندازی نشد. طبق اطلاعات سایت اکنون این کتاب فروشی داراي بیش از یک میلیون عنوان كتاب می‌باشد. در سال 2002 برادر لئونارد به نام استفان ریگیو مدیرعامل شرکت شد.
بارنز و نوبل برای آگاهی از نیازهای جامعه و تغییرات سلیقه مشتریان افرادی را به عنوان مدیر روابط عمومي‌استخدام مي‌كند. وظایف این مدیران شامل برنامه‌ریزی برای رویدادهای داخل مغازه‌ها مانند حضور نویسندگان و زمان‌های داستان برای کودکان می‌باشد. مدیران روابط عمومي ‌دائما با مدارس و گروه‌های محلی در ارتباط هستند و یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های آنها حمایت از برنامه مطالعات تابستانی کودکان می‌باشد. با این کار آنها ادبیات را توسعه می‌بخشند و سالانه حدود 2میلیون کتاب را به دست کودکان می‌رسانند.
بارنز و نوبل میزبان نمایشگاه کتاب نیز می‌باشد و برای مدارس و کتابخانه‌ها کمک‌های مردمي‌جمع‌آوری می‌نماید. همچنین هر ساله نمایشگاهی توسط این شرکت برگزار مي‌شود که برای کودکانی که در مناطق بی‌بضاعت زندگی مي‌کنند، کتاب جمع‌آوری کند. در سال 2007 تعداد 16/1میلیون کتاب جمع‌آوری و توزیع شد. همچنین این شرکت برای اینکه انگیزه مطالعه را در کودکان افزایش دهد مقرر کرده است که به هر کودکی که در تابستان 8 کتاب بخواند و خلاصه آن را بنویسد یک کتاب رایگان هدیه می‌دهد.
«نوک» که یک دستگاه برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی است از محصولات مهم شرکت است. این وسیله در
30 نوامبر 2009 به بازار عرضه شد و با قیمت 259 دلار به فروش می‌رسید. نوک با ابزارهای مشابه خود در شرکت‌های دیگر نظیر آمازون کیندل، سونی ریدر، آی بوک اپل که روی دستگاه‌های آی فون و آی پد نصب است، رقابت مي‌کند و اکنون دارای Wi-Fi و AT&T 3G با صفحه‌ای 6 اینچی است که قابلیت استفاده از جوهر الکترونیکی را که توانایی نوشتن در صفحه الکترونیکی را ایجاد مي‌كند، دارد.
همین‌طور این دستگاه دارای صفحه جست‌وجوی اینترنت، دیکشنری، شطرنج و همین‌طور یک صفحه لمسی کوچک كه به عنوان ورودی استفاده مي‌شود نیز می‌باشد.
شرکت بارنز و نوبل بزرگ‌ترین خرده فروش کتاب در ایالت متحده است که عمده فعالیت‌هایش از طریق شبکه کتاب‌فروشی‌های بارنز و نوبل که دفتر مرکزی آن در نیویورک واقع است، انجام مي‌شود. این شرکت به دلیل داشتن فروشگاه‌های بیش از اندازه بزرگ که اکثرا دارای کافه‌های استارباکس هستند و همچنین قیمت‌های رقابتی بسیار پایین‌شان از معروفیت خاصی برخوردار است.
اولین مغازه‌ای كه قهوه‌های استارباکس را ارائه داد شعبه نیوجرسی در سال 1993 بود و از آن به بعد تمامي ‌شعبه‌ها طوری طراحی شدند که شامل کافه باشند. البته بعدها علاوه بر استارباکس برندهای دیگری نظیر هنری و پسران، تازو، فی جی هم وارد شدند و همین‌طور در این کافه‌ها کیک‌های خاصی از کارخانه‌هاي چیزکیک و شکلات‌هایی از گودیوا نیز عرضه مي‌شود. البته تمامي‌این مغازه‌ها در مالکیت بارنز و نوبل هستند و کارکنان آنها با استانداردهای استارباکس کار می‌کنند.
در سال 2004 بارنز و نوبل تصمیم به ارائه اینترنت Wi-Fi در برخی کافه‌های منتخب كرد که اکنون تمامي ‌شعبه‌ها دارای این امکان ‌برای مشتریان می‌باشند. اکثر فروشگاه‌ها مجلات، روزنامه‌ها، دی وی دی، كتاب‌های گرافیک، هدیه، بازی و موسیقی هم می‌فروشند. بازی‌های ویدئویی و وسائل مربوط به آن تا سال 2004 در گیم استاپ فروخته می‌شد تا اینکه این شرکت اعلام کرد که مستقلا به کار خواهد پرداخت.
محصولات معروف این شرکت شامل: نوک (که كتاب‌های الکترونیکی هستند) و عروسک خاصی مشابه «تدی بیر» به نام «بارنسی» هستند. شرکت تا پایان اکتبر 2010 دارای 717 شعبه در 50 ایالت آمریکا و ناحیه کلمبیا بوده است به‌علاوه 637 شعبه نیز در کالج‌ها وجود دارند که حدودا به 4میلیون دانش‌آموز و 250000 استاد در سراسر کشور خدمات ارائه می‌كنند. 
هاله گیوری
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۵:۴۵:۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد