قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز با ۴۷ سنت کاهش به ۴۵ دلار و ۵۷ سنت رسید.

به نقل از رویترز، در حالی که پیروزی غیرمنتظره دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا همچون خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موجب آشفتگی در بازارهای جهانی شد، قیمت جهانی نفت امروز به زیر46 دلار رسید.
قیمت نفت برنت در معاملات آسیایی در نتیجه پیشتازی ترامپ  حدود 4 درصد کاهش یافت و به پایین ترین رقم از ماه اوت رسید، اما بعدا بخشی از این کاهش قیمت جبران شد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 47 سنت کاهش به 45 دلار و 57 سنت رسید. نفت برنت در اواسط امروز تا رقم 44 دلار و 40 سنت پایین آمد که پایین ترین رقم از 11 اوت تاکنون بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 50 سنت کاهش به 44 دلار و 48 سنت رسید.
حسین سید، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «آمریکا در حال تجربه کرده نسخه دیگری از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) است... سرمایه گذاران دچار آشفتگی شده اند زیرا پیروزی ترامپ به معنای در پیش بودن آشفتگی های سیاسی و اقتصادی است.»
رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا نیز موجب آشفتگی در بازارهای مالی شده بود.
ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به شدت کاهش یافت و سهام های اروپایی نیز سقوط کرد. در عین حال، قیمت طلا به عنوان یک بازار امن سنتی برای سرمایه گذاران در هنگام بروز ریسک های بالای اقتصادی، شاهد جهش بود.
دانیل یرگین، تحلیلگر موسسه آی اچ اس در این باره گفت: «نتیجه انتخابات آمریکا به چالش های پیش روی صادر کنندگان نفت می افزاید زیرا این اتفاق احتمالا منجر به ضعیف تر شدن رشد در اقتصاد آشفته جهان می شود.»
نرخ نفت تحت فشار مازاد عرضه در بازار به کمتر از نصف رقم های تجربه شده در اواسط سال 2014 رسیده است.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
  ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۶:۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد