با پیروزی ترامپ قیمت طلا بالا رفت

با پیروزی ترامپ قیمت طلا بالا رفت
تحلیلگران معتقدند که پیروزی ترامپ موجب ادامه نگرانی و نااطمینانی در بازارهای بین المللی خواهد شد و تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر را به تاخیر خواهد انداخت.

به نقل از رویترز، قیمت طلا امروز چهارشنبه پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با بیشترین افزایش از 24 ژوئن یعنی روز پس از برگزاری همه پرسی برگزیت روبرو شده است.
پیروزی ترامپ شوک بزرگی به بازارهای بین المللی وارد کرده و موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا شده است.
کامرون آلکساندر تحلیلگر موسسه جی اف ام اس در این باره تاکید کرد: نااطمینانی اقتصادی در پی پیروزی ترامپ می تواند موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شود.
اگر سطح مقاومتی 1380 دلاری شکسته شود قیمت هر اونس طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد. برخی تحلیلگران بر این باورند که پیروزی ترامپ به زودی قیمت طلا را تا 1400 دلار افزایش می دهد.

در بازار ایران چه خبر
بعد از آنکه قیمت جهانی طلا به دنبال اعلام نتایج انتخابات آمریکا حدود پنج درصد افزایش یافت و به بالاترین قیمت در شش هفته گذشته رسید، در بازار ایران نیز آخرین روند تغییرات حاکی از رشد قیمت طلا و همچنین انواع سکه است.
این در حالی است که  قیمت سکه تمام بهار آزادی اعم از طرح قدیم و جدید تا ۱۷ هزار تومان، نیم سکه ۸۰۰۰ ، ربع سکه و گرمی هر کدام ۴۰۰۰ تومان گران شده است.
براین اساس قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم حدود یک میلیون و ۱۲۷ هزار تومان، طرح جدید یک میلیون و ۱۳۴ هزار تومان، نیم سکه ۵۷۰ هزار، ربع سکه ۳۰۰ هزار، گرمی ۱۹۰ هزار تومان است.
اما قیمت طلای ۱۸ عیار حدود ۱۹۴۰ تومان افزایش یافته و  نزدیک ۱۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار با ۲۵۸۵ تومان افزایش ۱۵۲ هزار و ۶۴۰ تومان قیمت خورده است. هر مثقال طلا نیز با افزایش ۸۴۰۰ تومانی همراه بوده و ۴۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود.

منبع خبر: 
  ۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۷:۳۸:۴ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد