افزایش قیمت طلا و دلار یک شوک موقتی است

افزایش قیمت طلا و دلار یک شوک موقتی است
بازرس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به افزایش قیمت دلار و طلا پس از انتخابات امریکا تاکید کرد: افزایش قیمت طلا و دلار شوک موقتی است.

تقی‌زادگان بازرس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به افزایش ناگهانی قیمت جهانی طلا پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرد: افزایش قیمت طلا یک شوک بود، اما در حال حاضر قیمت دلار جهانی افزایش چشمگیری داشته است. امروز دلار بین 3670 تا 3680 تومان معامله شد.
وی ادامه داد: با توجه به روی کار آمدن ترامپ قیمت هر اونس طلا تا 1320 دلار هم بالا رفت ولی به 1300 دلار بازگشت. این هم یک شوک بود که به نظر نمی‌رسد این شرایط پایدار بماند. باید دید ترامپ چه موضعی در آینده در این رابطه خاهد داشت.
تقی‌زادگان با بیان این‌که قیمت سکه و هر اونس طلا افزایش زیادی نداشته است، تاکید کرد: اگر انتخابات به نفع کلینتون تمام می‌شد، هیچ تغییری در این قیمت‌ها رخ نمی‌داد چون روش وی همان روش رئیس‌جمهوری قبلی بود. مساله کنونی تنها یک شوک موقتی است.
بازرس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تصریح کرد: دیروز هر اونس طلا تا 1290 دلار افزایش داشت و امروز تنها 10 دلار قیمت آن تفاوت داشته است. قیمت سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و 140 هزار تومان، قیمت نیم‌ سکه 590 هزار تومان و قیمت ربع سکه 300 هزار تومان معامله شده است.
تقی‌زادگان در خصوص پیش‌بینی قیمت طلا در آینده گفت: فعلا در کشور ما رکود حاکم است و تا زمانی که جریان مالیات بر ارزش افزوده اصلاح نشود، مسلما بازار طلا رونقی نخواهد داشت.

منبع خبر: ایسنا
  ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۵:۲۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد