خرید طلا و جواهر کم شد

خرید طلا و جواهر کم شد
شورای جهانی طلا اعلام کرد: تقاضای جهانی طلا در سه ماه سوم ۲۰۱۶ میلادی به کمتر از ۹۹۲.۸ تن رسیده است.

کارلوس آرتیگاس مدیر تحقیقات سرمایه گذاری شورای جهانی طلا در این باره گفت: تقاضای جهانی طلا در 9 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد رشد داشته است. بازار طلا همچنان از افزایش بی سابقه تقاضای سرمایه گذاری در شش ماه نخست امسال بهره می برد.
وی در ادامه افزود: بررسی تحولات تقاضای طلا در سه ماهه های مختلف می تواند به شما چشم انداز روشن و شفافی نسبت به تحولات بلندمدت بازار بدهد.
این تحلیلگر ارشد بازار طلا گفت: عوامل مختلفی موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا شده است که از آن جمله می توان به پایین بودن نرخ بهره، نااطمینانی شدید نسبت به بازارهای مالی، اشاره کرد. به نظر می رسد این عوامل همچنان تاثیر مثبتی بر روند تقاضای طلا طی ماه های آینده داشته باشد.
این گزارش افزود: تقاضا برای طلا و جواهر در این مدت به بیش از 493 تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد کاهش داشته است. تقاضای بخش فناوری برای طلا نیز با یک درصد کاهش به 82.8 تن رسیده است. تقاضای بانکهای مرکزی جهان نیز با 51 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 81.7 تن رسیده است.
تقاضای طلای هند نیز با 28 درصد کاهش نسبت به سال قبل به 194.8 تن رسیده است. تقاضای چین نیز با 22 درصد کاهش به 182.5 تن رسیده است.
میزان مصرف طلا در بازار آمریکا نیز در سه ماه سوم امسال با 24 درصد کاهش به 43.6 تن رسیده است.
علی رغم کاهش تقاضای طلا در سه ماه سوم امسال، تولید جهانی این فلز زرد با 4 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده و به بیش از 1172 تن رسیده است. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی هند و چین و روشن شدن نرخ بهره آمریکا در نشست دسامبر تاثیر زیادی بر روند تقاضا و قیمت طلا خواهد داشت.

منبع خبر: 
  ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۸:۲۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد