دلایل توقف قیمت طلا پس از پیروزی ترامپ

دلایل توقف قیمت طلا پس از پیروزی ترامپ
تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سرمایه گذاران بین المللی نسبت به رویکرد دونالد ترامپ در زمینه های سیاسی و اقتصادی اطمینان ندارند و به همین علت قیمت طلا نتوانسته است به روند صعودی خود ادامه دهد.

به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ،در حالی که دونالد ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهارات جنجالی را درباره سیاست های اقتصادی و سیاسی مورد نظرش اعلام کرده بود، ولی سخنرانی او پس از پیروزی در انتخابات تا حد زیادی موجب شده است تا سرمایه گذاران بین المللی نسبت به رویکرد ترامپ ابراز تردید داشته باشند.برایان لوندین تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره تاکید کرد: درک امروز شاید ارتباط ناچیزی با واقعیت های فردا داشته باشد. نمی توان منکر این واقعیت شد که تاثیر پیروزی ترامپ بر قیمت جهانی طلا بسیار کوتاه مدت بود و توانست قیمت این فلز زرد را تا 1337 دلار افزایش دهد چرا که جهان نگران شخصیت پرنوسان و بی ثبات ترامپ است. ولی این دلیلی برای خرید طلا در شرایط کنونی نبوده است، و شاید فرصتی برای روشن شدن سیاست های اقتصادی و سیاسی ترامپ طی ماه های آینده به وجود آید.
این گزارش افزود: قیمت طلا پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با رشد 5 درصدی روبرو شده و بیش از 64 دلار افزایش یافت.
جورج کاسل استراتژیست ارشد موسسه اس اند پی تاکید کرد: عامل ترامپ کمتر از حد انتظار بر بازارهای بین المللی تاثیرگذار بوده است، آن هم با توجه به سطح نااطمینانی اقتصادی و سیاسی که قبل از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود داشت.
به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی و شاخص سهام قرار خواهد داشت. این در شرایطی است که پیروزی ترامپ احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر را از 80 درصد به 40 درصد کاهش داده است.
این عامل نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات اونس طلا داشته باشد. پیش از انتخابات تصور کلی این بود که قیمت طلا فارغ از اینکه چه کسی رئیس جمهور شود، افزایش خواهد یافت ولی اکنون با اعلام پیروزی ترامپ نیروهای ساختاری بازارهای بین المللی تغییر نکرده است. تقاضای فیزیکی بازارهای نوظهور نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع خبر: 
  ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۳:۵۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد