کاهش نرخ سود بانکی نوید‌دهنده رونق است

کاهش نرخ سود بانکی نوید‌دهنده رونق است
مدیرعامل بانک تجارت درباره طرح کاهش دوباره نرخ سود بانکی ازسوی بانک مرکزی در سال‌جاری گفت: بحث کاهش نرخ سودهای بانکی برای آحاد جامعه جذاب است و در عین حال نوید‌دهنده رونق اقتصادی است.

محمدابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت با تاکید بر نحوه تامین منابع بانک‌ها توضیح داد: البته نباید فراموش کرد که منابع بانک‌ها از طرف مردم تامین می‌شوند و چنانچه نرخ سود بانکی نتواند نرخ تورم را پوشش دهد، منابع به جای سپرده‌های بانکی وارد بازارهای موازی خواهد شد. وی یادآور شد: در این شرایط اگر کشور برنامه‌ریزی درستی برای هدایت این منابع خارج شده از سیستم بانکی به سمت بازار سرمایه داشته باشد خوب است، اما اگر منابع به سمت سایر بازارها مانند مسکن، ارز و طلا که طی سال‌های گذشته شاهد آن بودیم سرازیر شود، کار مشکل خواهد شد.

مدیرعامل بانک تجارت گفت: در بسیاری از کشورها، منابع سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در بازار سرمایه است و سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت در بانک‌ها انجام می‌شود، اما در کشور ما مردم بانک‌ها را ترجیح داده و از سپرده‌های بلندمدت بانکی استقبال می‌کنند. او در بخش دیگری از گفته‌هایش به بیمه تجارت نو اشاره کرد و گفت: اوراق سهام این شرکت حاضر شده است و اکنون در تمام مدیریت‌های مناطق بانک تجارت نماینده دارد. مقدم با اشاره به اینکه بیمه باید تکمیل‌کننده خدمات بانکی باشد، توضیح داد: 32درصد سهام بیمه تجارت متعلق به کارمندان بانک تجارت است و هدف اولیه ما ایجاد یک منبع درآمد خوب برای کارکنان است، البته بانک تجارتی‌ها تجربه خرید سهام بانک پارسیان و عایدی قابل توجه آن را دارند و سعی بر این است که بیمه تجارت نیز منبع خوبی برای آنها باشد. مقدم از صنعت بیمه خواست تا به پوشش پروژه‌های بزرگ پتروشیمی از طریق عملیات اتکایی توجه کنند و بحث بیمه‌های اعتباری را جدی بگیرند.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۹:۴۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد