یاتاقان زدن خودرویی ها در جاده بورس خودرو

یاتاقان زدن خودرویی ها در جاده بورس خودرو
اولین روز از معاملات بورس خودرو و ساخت قطعات در هفته جاری برخلاف بیشتر گروه ها با کاهش قیمت نمادهای خودرویی به جز ۳ نماد خریخت،خدیزل و خاذین سپری شد.

این در حالی بود که حجم معاملات به ۲۱۹ میلیون و ارزش امروز معاملات به ۴۲ میلیارد تومان افزایش یافت، همچنین در این فضای منفی و ملتهب بورس خودرو شاخص کل گروه به مدار ۱۹ هزار واحدی برگشت. امروز شاخص کل گروه خودرو و ساخت قطعات با کاهش 446 واحدی به کانال 19هزار و 936 واحد عقب گرد کرد، با این روند و این میزان عرضه، کل گروه خودرویی امروز یاتاقان زدند گرچه ساعات پایانی افزایش تقاضا در گروه خودرویی با کم شدن فشار فروش و بهبود نسبی اندکی در جو گروه مشاهده شد.
در نیم ساعت اول، اکثرنمادهای گروه خودرویی یا صف فروش یا در آستانه صف فروش شدن بودند در این میان تنها نمادهای خفناور، خاذین، خمحور و خریخت با معاملاتی کم حجم، متعادل و مثبت دنبال می شدند، در پایان خفناور در حاشیه نزدیک 5 درصد منفی تا آستانه صف فروش پیش رفت، خمحور نیز 2.5 درصد افت قیمت تجربه کرد، نماد خاذین در قیمت 99 تومان و رشد بسیار اندک 0.2 درصدی معامله شد و مثبتهای گروه خریخت با 4 درصد افزایش قیمت و خدیزل 3 درصد رشد قیمتی چشم نوازی می کردند.
گرچه اکثر نمادها تا حاشیه 4 درصد منفی پیش رفتند اما تنها 3 نماد خپویش، خچرخش،خنصیر در انتهای بازار صف فروش تشکیل دادند.از نظر حجم معاملات نیز خودرو با 39.9 میلیون، خزامیا 39.7میلیون سهم  و خپارس با 37.6 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را داشتند.
در حوزه اخبار، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که انتخابات آمریکا تأثیری در قراردادهای خودرویی ندارد گفت: "در قراردادها زیر بار هیچگونه شرط و شروطی نرفتیم و حتی یک کلمه از برجام هم در قراردادها نیامده و ما قراردادها را تحت هر شرایطی اجرایی می‌کنیم".
نعمت زاده همچنین درباره  قرارداد با رنو توضیح داد که  هنوز نهایی نشده است. از طرفی کارشناسان معتقدند با واگذاری سهام سایپاکاشان به پژو و واگذاری سایت تولیدی بن‌رو به رنو خطوطی در اختیار طرف ایرانی باقی می‌ماند که قدیمی بوده و به این ترتیب رقابت‌پذیری محصولات داخلی در برابر محصولات خارجی محل ابهام جدی قرار می گیرد.
نکته دیگری که نباید از نظر دور نگه داشت، در تاریخ 24 ابان  ماه  زمان تسویه حسابهای اعتباری است و بایستی  کارگزاریها نقد کنند و یک دلیل اینکه فشار فروش بالا می باشد می تواند مرتبط با این مساله باشد.
درمجموع امروز شاخص بورس خودرو لبه تیغ قرار گرفت، اکثر نمادهای مادر گروه خودرو که موفق به عبور از سطوح مقاومتی خود نشدند، ناچارا از آخرین روز کاری هفته قبل شروع به اصلاح کردند.

منبع خبر: عصر خودرو
  ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸:۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد