۴ عاملی که قیمت طلا را گران می کند

۴ عاملی که قیمت طلا را گران می کند
قیمت جهانی طلا که پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به بیش از ۱۳۰۰ دلار در هر اونس رسیده بود، در ادامه با کاهش شدیدی روبرو شد و در پایان مبادلات روز جمعه به ۱۲۲۵ دلار رسیده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر، قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته با کاهش 6.2 درصدی روبرو شده است که این میزان کاهش در ماه های اخیر بی سابقه بوده است.
سیمونا گامبارینی تحلیلگر ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس 4 علت مهم را برای افزایش احتمالی قیمت طلا طی ماه های آینده اعلام کرده است:
دلیل نخست این است که اجرای سیاست های محرک مالی از سوی دولت ترامپ موجب افزایش تقاضای داخلی و رشد نرخ تورم خواهد شد. بسیاری از سرمایه گذاران بر این باورند که طلا ذخیره ارزش مناسبی در برابر تورم است. بنابر این تقاضای طلا با افزایش روبرو خواهد شد. اگر فدرال رزرو آمریکا در واکنش به افزایش تورم، نرخ بهره را افزایش دهد، نرخ بهره واقعی همچنان پایین خواهد بود و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.
علت دوم آن است که اجرای سیاست های حمایتی توسط ترامپ خطر جنگ تجاری با سایر کشورها به خصوص چین را به شدت افزایش می دهد. این مساله به ضرر صادرات آمریکا تمام خواهد شد و افول فعالیت های اقتصادی آمریکا در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد شد.
دلیل سوم این است که سیاست های ژئوپلیتیک ترامپ موجب نااطمینانی و نگرانی بیشتری در بازارهای بین المللی خواهد شد و این مساله نیز سرمایه گذاران را برای خرید بیشتر طلا تشویق می کند.
علت چهارم افزایش احتمالی اونس طلا طی ماه های آینده نیز این است که ترامپ اعلام کرده است قصد دارد به سیستم پولی مبتنی بر طلا بازگردد. البته این مساله کاملا بعید به نظر می رسد.
وی در پایان پیش بینی کرد که اگر سیاست های ترامپ موجب افزایش نرخ تورم شود، اونس طلا تا پایان 2017 میلادی به بیش از 1450 دلار خواهد رسید.
به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی کشورهای نوظهور و در حال توسعه نیز بر روند قیمت طلا در بلندمدت موثر خواهد بود.

منبع خبر: 
  ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۶:۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد