مشکلات بیمه ای کارفرمایان کاهش می یابد

مشکلات بیمه ای کارفرمایان کاهش می یابد
رضا معینی در اولین کارگاه آموزشی آشنایی با هیأت های تشخیص مطالبات اظهار داشت: برگزاری اینگونه کارگاه های آموزشی که با همکاری معاونت فنی و درآمد و اداره کل درآمد حق بیمه انجام می پذیرد، می تواند ضمن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی صحیح به شرکای اجتماعی و آشنا ساختن کارفرمایان با آخرین قوانین و مقررات مربوطه، زمینه لازم برای انجام بهتر تکالیف قانونی را فراهم آورد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با طرح مسائل، مشکلات و سئوالات کارفرمایان هم مسائل، مشکلات و چالش های مطروحه شناسایی می شود و هم  می توانیم نسبت به اصلاح و رفع مشکلات اجرایی گام بر داریم.  
وی یاد آورشد: در برخی موارد شاهد آن هستیم که کارفرمایان در هیأت های تشخیص مطالبات نمی توانند اسناد و مدارک لازم را جهت دفاع مناسب از خود ارائه دهند و یا به دلیل ناآگاهی از قوانین و مقررات، متحمل ضرر و زیان می شوند. به همین جهت در این کارگاه آموزشی در صدد هستیم کارفرمایان را با هیأتهای تشخیص مطالبات و مسائل مرتبط با آن آشنا کنیم.
معینی افزود: :تمام تلاش معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی بر این است که در سایه همکاری و تعامل دوسویه بین شرکای اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی به مرور شاهد رفع مسائل و محدودیت ها و ساماندهی امور جامعه کارفرمایی در سطح و احدهای اجرایی باشیم.
در بخشی دیگری از این کارگاه آموزشی سرپرست هیأتهای تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی به عنوان مدرس کارگاه آموزشی با ارائه مطالبی ضمن تشریح اقدامات و عملکردهای هیأتهای تشخیص مطالبات بدوی و تجدید نظر اظهار داشت: هیأتهای تشخیص مطالبات تأمین اجتماعی عالی ترین محاکم شبه قضایی سازمان تأمین اجتماعی هستند که با توجه به جایگاه شرکای اجتماعی و مشارکت آنها در تصمیم گیریها، موارد اختلاف بین کارفرمایان، بیمه شدگان و سازمان تأمین اجتماعی  به این محاکم به عنوان یک داور منصف واگذار شده است.  
محمد کریمی افزود: خوشبختانه با اقدامات و اصلاحاتی که طی چند سال اخیر در فعالیت هیأتهای تشخیص مطالبات انجام شد، در حال حاضر نوبت رسیدگی به پرونده ها به زیر یک ماه کاهش یافته است.
وی افزود: با افزایش تعداد هیأت های تشخیص مطالبات از ٨ به ١٢ هیأت تجدید نظر در تهران و برگزاری مستمر برنامه های آموزشی، تقویت نظم و انضباط اداری ،تقسیم مکانیزه پرونده ها بین هیأتها باعث کاهش درصد اعتراض ها و افزایش احقاق حقوق کارفرمایان شده ایم.
کریمی با اشاره به آغاز تلخیص و تنقیح بخشنامه ها در هیأتهای تشخیص مطالبات گفت: با مشارکت و همکاری نمایندگان تشکل های کارگری، کارفرمایی و نمایندگان قوه قضائیه و در راستای تقویت اصل سه جانبه گرایی تلخیص و تنقیح بخشنامه های مرتبط با حوزه کارفرمایان  را در هیأتهای تشخیص مطالبات شروع  کرده ایم و در آینده بسیار نزدیک تمامی بخشنامه ها و دستورالعمل های مرتبط با هیأتها در قالب یک بخشنامه آماده و برای اجرا ارسال می شود.
گفتنی است؛ در بخش پایانی این کارگاه آموزشی، جلسه پرسش و پاسخ با حضور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمانها و سرپرست هیأتهای تشخیص مطالبات تأمین اجتماعی و نمایندگان تشکل های صنفی کارفرمایی و سازمانهای خصوصی  برگزار شد.

منبع خبر: 
  ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۹:۱۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد