قیمت گاز در آسیا از مرز 7 دلار عبور کرد

قیمت گاز در آسیا از مرز 7 دلار عبور کرد
قیمت تک محموله گاز طبیعی در شمال شرق آسیا برای سومین هفته پیاپی افزایش یافت و به بیش از هفت دلار برای هر یک میلیون بی تی یو رسید.

قیمت تک محموله گاز طبیعی در بازار شمال شرقی آسیا در هفته منتهی به 31 اکتبر (دوشنبه، 10 آبان) برای تحویل چهار تا هشت هفته ای با 30 سنت افزایش نسبت به هفته گذشته به هفت دلار و 25 سنت برای هر میلیون بی تی یو (BTU) رسید.

خرید محموله های ال ان جی از سوی شرکت کوگس کره جنوبی با قیمت های پیشنهادی بالاتر از سطح انتظار فروشندگان، سبب افزایش قیمت ها در هفته منتهی به دهم آبان شد.

با نزدیک شدن به فصل سرما، انتظار می رود تقاضا برای محموله های ال ان جی، بویژه در ژاپن و کره جنوبی برای ماه های دسامبر افزایش یابد.

قیمت تک محموله گاز طبیعی در بازار جنوب غربی اروپا پنج دلار و 70 سنت برای هر یک میلیون بی تی یو معامله شد که نسبت به هفته گذشته 10 سنت کاهش یافته است.

به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، در بازار NBP انگلستان قیمت هر یک میلیون بی تی یو گاز هفت سنت افزایش یافت و به پنج دلار و 74 سنت رسید.

قیمت گازدر بازار هنری هاب آمریکا نیز در هفته مورد بررسی به 2 دلار و 80 سنت برای هر یک میلیون بی تی یو رسید که نسبت به هفته گذشته 6 سنت کاهش یافت.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۶:۵۴:۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد