شوکه شدن بازار جهانی طلا بعد از آمدن ترامپ

شوکه شدن بازار جهانی طلا بعد از آمدن ترامپ
بازارهای جهانی طلا بعد از آمدن ترامپ شوکه شدند. در ساعات اولیه اعلام نتیجه انتخابات طلا با افزایش قیمت روبه‌رو شد؛ اما بعد در مسیر نزولی قرار گرفت. این ریزش قیمت هنوز هم ادامه دارد. دیروز نیز در ادامه همین روند قیمت هر اونس طلا تا هزارو ٢١٧ دلار ریزش کرد.

بازارهای جهانی طلا بعد از آمدن ترامپ شوکه شدند. در ساعات اولیه اعلام نتیجه انتخابات طلا با افزایش قیمت روبه‌رو شد؛ اما بعد در مسیر نزولی قرار گرفت. این ریزش قیمت هنوز هم ادامه دارد. دیروز نیز در ادامه همین روند قیمت هر اونس طلا تا هزارو ٢١٧ دلار ریزش کرد. تحلیلگران معتقدند روند نزولی طلا باز هم ادامه خواهد داشت؛ اما این ریزش قیمت زودگذر و موقتی است. 
به نقل از کیتکو، قیمت جهانی طلا در هفته گذشته بیش از شش درصد کاهش یافته است. این در شرایطی است که قیمت طلا ساعاتی پس از پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا به بیش از هزارو ٣٣٨ دلار رسیده بود؛ ولی بعدا با کاهش شدیدی روبه‌رو شد و به کمتر از هزارو ٢٢٠ دلار رسید. 
مؤسسه کاپیتال اکونومیکس اعلام کرده بازارهای بین‌المللی بر این باورند که پیروزی ترامپ منجر به افزایش هزینه‌ها در پروژه‌های ساختاری و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. 
در نتیجه قیمت جهانی طلا با افت شدیدی روبه‌رو شده است؛ ولی برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سرمایه‌گذاران در شرایط کنونی توجهی به تأثیرات کلی سیاست‌های اقتصادی و مالی ترامپ ندارند. سیاست‌های اقتصادی و تجاری ترامپ در نهایت تورم‌زا بوده و به‌شدت به ضرر رشد اقتصادی جهان خواهد بود. این مسئله در نهایت به نفع تقاضا و قیمت طلا و دیگر فلزات گران‌بها خواهد بود.  به نظر می‌رسد اجرای سیاست‌های اقتصادی و تجاری ترامپ در ماه‌های آینده موجب افزایش کسری بودجه و بدهی‌های آمریکا خواهد شد و این مسئله در نهایت به ضرر ارزش دلار نیز خواهد بود.  در بازار ارز تهران هم دلار به مسیر صعودی خود ادامه می‌دهد. مهم‌ترین عامل که اغلب کارشناسان بر آن اتفاق نظر دارند، نزدیک‌شدن به روز اربعین و افزایش تقاضا برای دلار است. دلار در حرکت صعودی خود به سه‌هزارو ٧٠٠ تومان نزدیک شده است. درهم امارات هم در‌این‌میان مانند دلار می‌تازد و چند روز است که پا را از هزار تومان هم فراتر نهاده است

منبع خبر: روزنامه شرق
  ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۴:۳۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد