افزایش 2 درصدی قیمت نفت با امیدواری به کاهش تولید اوپک

افزایش 2 درصدی قیمت نفت با امیدواری به کاهش تولید اوپک
خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، قیمت های نفت صبح روز سه شنبه 2 درصد بالا رفت تا از کمترین سطح خود در چند ماه اخیر که دیروز در نزدیکی آن از حرکت ایستاده بود، فاصله بگیرد.

خبرگزاری رویترز افزایش صبح امروز قیمت جهانی نفت را به انتظار کاهش تولید نفت شیل آمریکا و زنده شدن امیدها به اینکه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) توافق 26 سپتامبر (پنج مهر) خود را اجرایی خواهد کرد، نسبت داد.
اوپک در نشست 26 سپتامبر خود در الجزایر به منظور بالا بردن قیمت جهانی نفت، با کاهش تولید این سازمان به 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز موافقت کرد.
کشورهای عضو اوپک و برخی تولیدکنندگان مهم غیراوپک مانند روسیه و برزیل در روزهای 28 و 29 اکتبر 2016 (هفتم و هشتم آبان ماه) در مورد امکان فریز تولید نفت در وین گفت و گو کردند که بدون نتیجه پایان یافت. قرار است این گفت و گوها بیست و پنجم نوامبر (پنجم آذر) از سر گرفته شود و سپس اوپک توافق ماه سپتامبر خود را نهایی کند.
اوپک در ماه اکتبر سال جاری میلادی 33.643 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرد.
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ساعت 03:40 صبح روز سه شنبه به وقت گرینویچ در معاملات آتی بازار نایمکس نیویورک 2.1 درصد نسبت به دیروز (دوشنبه) بالا رفت و به 44 دلار و 22 سنت در هر بشکه رسید.
نرخ نفت دیروز نزدیک کمترین سطح خود در تقریبا 2 ماه گذشته ثابت ماند.
هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز در ساعت یاد شده در معاملات آتی بازار لندن با 1.9 درصد افزایش نسبت به دیروز افزایش یافت و به قیمت 45 دلار و 24 سنت معامله شد.
انتظار می رود تولید نفت شیل آمریکا در دسامبر 2016 (آذر- دی) به 4.5 میلیون بشکه در روز برسد که کمترین سطح آن از آوریل 2014 (فروردین 1393) است.
بانک استرالیا و نیوزیلند (ANZ) روز سه شنبه با ارسال یادداشتی به رویترز اعلام کرد، قیمت های نفت خام پس از چند روز کاهش مستمر، تثبیت شد. خبرها در مورد افزایش تولید اوپک همچنان به گوش می رسد، اما اکنون کانون توجه بازار به تلاش های دیپلماتیک کشورهای اوپک برای موافقت با کاهش تولید معطوف شده است.
وزیر انرژی عربستان سعودی یکشنبه گذشته پس از ملاقات با وزیر نفت الجزایر گفت، اعضای اوپک باید در مورد اجرایی کردن توافقی که در 26 سپتامبر (پنج مهر) در الجزایر برای کاهش تولید نفت امضا کردند به اجماع برسند.
«خالد الفلیح» افزود: در این موقعیت که قیمت نفت در بازارها سقوط کرده، به توافق رسیدن کشورهای عضو اوپک و موافقت آنها با یک مکانیزم کارآمد و سهمیه بندی درست تولید برای اجرایی کردن توافق تاریخی ماه سپتامبر ضروری است. 

منبع خبر: ایرنا
  ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۸:۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد