عقب‌گرد ۱۰۵ واحدی شاخص کل بورس

عقب‌گرد ۱۰۵ واحدی شاخص کل بورس
معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد معاملاتی متعادل همزمان با برخی معاملات کد به کد در نمادهای معاملاتی شاخص‌ساز بودند بازاری که تکاپوی معامله‌گران اغلب کوتاه‌مدت نگر و متکی بر الگوهای تکنیکالی را برای نقد کردن بازدهی‌ها به نظاره نشسته بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 25 آبان ماه 95 با کاهش 105 واحدی روی رقم 79 هزار و 236 واحد، شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش 2 واحدی عدد 15 هزار و 906 واحد را تجربه کرد.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 302 واحدی به عدد 88 هزار و 529 واحد دست یافت، شاخص بازار اول اما در حال با کاهش 270 واحدی به عدد 56 هزار و 157 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 889 واحد افزایش به رقم 169 هزار و 137 واحد رسید. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (‌آی‌فکس) با کاهش یک واحدی عدد 841 واحد را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با 106 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 85 واحد و پتروشیمی پردیس با 50 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت ملی صنایع مس ایران با 92 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با 62 واحد و فولاد مبارکه با 39 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 273 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 71 هزار و 682 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر، شیر پاستوریزه پگاه فارس، ریل پرداز سیر، حق تقدم خرید سهام مهندسی صنعتی روان فن آور از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع کاغذسازی کاوه، کارخانجات صنعتی آزمایش، صکوک اجاره صبصیر و صکاشی، قند لرستان، کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان، اعتباری ملل متوقف شدند.

امروز همچنین آگهی عرضه 13.8 درصد سهام شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران به قیمت پایه کل 65 میلیارد و 592 میلیون و 840 هزار تومان برای عرضه در روز چهارشنبه این هفته منتشر شد.

به گزارش فارس، امروز بیش از 168 میلیون حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان در دامنه کاهشی قیمت‌ها معامله شد که اغلب آن میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال داده شد.

در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری بهمن نیز کمتر از 138 میلیون سهم این شرکت به ارزش بیش از 18.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون گروهی کد به کد شد. اندکی بیش از 91 میلیون سهم توسعه معادن روی ایران اما به ارزش بیش از 31 میلیارد تومان کد به کد شد. کمتر از 30 میلیون سهم صنعتی دریایی ایران اما به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان کد به کد شد.

بیش از 23 میلیون سهم سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران به ارزش کمتر از 9 میلیارد تومان میان سهامداران عمده انتقال داده شد.

15 میلیون سهم لیزینگ رایان سایپا نیز به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان کد به کد شد. 10 میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان اما به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامداران عمده تجمیع شد. در عین حال بیش از 7 میلیون سهم پتروشیمی شازند به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. کمتر از 6 میلیون سهم پتروشیمی جم نیز به ارزش کمتر از 9 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد و در نهایت امروز 2 میلیون سهم بانک سامان به ارزش 186 میلیون تومان کد به کد شد.

براساس این گزارش، امروز بازار سهام همزمان با آخرین فرصت تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها شاهد معاملات درون گروهی و کد به کد حقوقی‌های بزرگ با هدف تجمیع سهام بود. در این میان مصوبه دولت برای تهاتر بدهی 5 شرکت بورسی با بدهی مالیاتی و سازمان خصوصی‌سازی مورد توجه برخی معامله‌گران به ویژه در گروه پتروشیمی‌ها قرار گرفت.

امروز در گروه غذایی‌ها اما صنایع لبنی همچنان با اقبال خریداران سهام با وجود عرضه تدریجی حقوقی‌ها روبرو بود.

در بازار فرابورس اما ریل پرداز سیر در حالی همچنان در انتظار معامله بلوکی خود و صدور مجوز این معامله از سوی سازمان بورس است که امروز نیز با تداوم عرضه‌های کم‌حجم سهامدار عمده حقوقی مواجه بود.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و به نسبت کم حجم بود که علاوه بر معاملات کد به کد برخی حقوقی‌ها شاهد رفتار معامله‌گران اغلب کوتاه مدت نگر بر پایه الگوهای چارتیستی و تحلیل‌های تکنیکالی بود. بازاری که این روزها تحلیل‌های مبتنی بر دلار در شرکت‌های صادرات محور مورد توجه آن قرار گرفته است.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۸:۱۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد