قیمت اونس طلا به ۱۲۲۵ دلار رسید

قیمت اونس طلا به ۱۲۲۵ دلار رسید
قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز پنجشنبه با افزایش نسبی روبرو شد و در آغاز مبادلات امروز با ۱.۳۰ دلار افزایش به ۱۲۲۵ دلار رسیداما همچنان تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا قرار دارد.

بر اساس این گزارش شاخص ارزش دلار آمریکا با 0.05 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به بیش از 100.29 واحد رسیده است که این بالاترین رقم از آوریل 2003 میلادی به شمار می رود.
تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آی جی بر این باورند که اگر شاخص ارزش دلار به بیش از 100.78 واحد برسد قیمت جهانی طلا نیز به زودی به کمتر از 1200 دلار در هر اونس طلا کاهش خواهد یافت.
به اعتقاد تحلیلگران موسسه آی جی، اگر سطح حمایتی و حساس 1200 دلاری شکسته شود روند افت شدید قیمت طلا ادامه خواهد یافت.
با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، قیمت جهانی طلا با افت زیادی روبرو شده است. تحلیلگران موسسه مالی متال بولتین نیز بر این باورند که گمانه زنی های مربوط به سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ می تواند موجب افت بیشتر قیمت جهانی طلا شود.
به نظر می رسد ارزش دلار آمریکا و نرخ بهره واقعی در هفته های آینده نیز با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود. البته انتشار آمارهای متناقض اقتصادی در آمریکا نیز موجب نگرانی هایی شده و سرمایه گذاران را سردرگم کرده است.
در بازار جهانی انرژی نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با 0.35 درصد افزایش به بیش از 46.47 دلار رسیده است.
قیمت هر اونس نقره نیز با 0.008 درصد افزایش به 17 دلار رسیده است. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.
نشست آتی فدرال رزرو آمریکا نیز اوایل دسامبر برگزار خواهد شد و این مساله تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و در نتیجه قیمت طلا خواهد داشت. تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر فدرال رزرو، بسیار زیاد خواهد بود.
اظهارات برخی مقامهای ارشد فدرال رزرو نیز موجب شده تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره بیشتر شود.

منبع خبر: 
  ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳:۵۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد