110 هزار تن سنگ آهن امروز به قیمت 43 دلار در بورس کالا معامله شد

110 هزار تن سنگ آهن امروز به قیمت 43 دلار در بورس کالا معامله شد
تالار صادراتی بورس کالا امروز شاهد عرضه 110 هزار تن سنگ آهن فلات مرکزی به قیمت پایه 36 دلار (ارز دولتی) بود که در پایان به نرخ هر تن 43 دلار معامله شد.

بررسیها از پایگاه خبری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران نشان می دهد سنگ آهن مورد معامله امروز (چهارشنبه) به معدن چاه گز در استان یزد مربوط می شد که ارزش آن چهار میلیون و 681 هزار و 600 دلار بود.
همچنین امروز 55 هزار تن سنگ آهن مجتمع سنگان عرضه شد.
بر پایه گزارش های غیررسمی، صادرات سنگ آهن کشور در نیمه نخست امسال رشد 54 درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال ثبت کرد و به هشت میلیون و 460 هزار تن رسید.
در دوره فروردین تا شهریورماه امسال واردات گندله سنگ آهن ایران نیز با کاهش 93 درصدی به میزان 65 هزار تن رسید.
صنعت فولادایران نیز در 6 ماهه نخست مسال 400 تن زغالسنگ متالورژی وارد کرد که 76 درصد نسبت به نیمه نخست پارسال کاهش یافت.
بر پایه گزارش های منتشر شده، برای حمایت از بهره برداران معادن زغالسنگ کشور، تعرفه وارداتی 15 درصدی برای واردات زغالسنگ متالورژی به مورد اجرا درآمده است.
استخراج و صادرات سنگ آهن ایران در دو سال گذشته به دلیل کاهش شدید قیمت های جهانی، افت پیدا کرد.
به گفته برخی کارشناسان بخش معادن، ضعف نظام حمل و نقل ریلی برای انتقال مواد معدنی خام به مراکز فرآوری و از سوی دیگر هزینه های سنگین حمل ونقل جاده ای آنها را ناگزیر از صادرات خام این مواد می سازد.
«سجاد غرقی» عضو هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران، بتازگی در کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران گفت: 88 درصد بنگاه های فعال در بخش سنگ آهن تعطیل شده و اکنون با تغییر نرخ، زمزمه های از سرگیری فعالیت آنها مطرح است اما وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به این امر واکنش متفاوتی دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت هفته گذشته در آیین افتتاحیه نمایشگاه معدن و صنایع معدنی گفت: تکمیل زنجیره تولید باید در دستور کار قرار گیرد و خام فروشی کنار گذارده شود، همچنین محدودیت های جدیدی برای صادرات این مواد به اجرا درمی آید.

منبع خبر: ایرنا
  ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۸:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد