شرکت تلفن سنچوری، شرکتی که با دو خط تلفن عمومی در خانه راه‌اندازی شد

شرکت تلفن سنچوری، شرکتی که با دو خط تلفن عمومی در خانه راه‌اندازی شد
شرکت تلفن سنچوری، یکی از معدود شرکت‌های باقی مانده در‌ايالات متحده است که خدمات ارتباطات تلفنی را برای 5/2 میلیون مشتری در 22 استان ارائه می‌دهد.‌
شرکت تلفن سنچوری، یکی از معدود شرکت‌های باقی مانده در‌ايالات متحده است که خدمات ارتباطات تلفنی را برای 5/2 میلیون مشتری در 22 استان ارائه می‌دهد.‌ اين شرکت استراتژی خاصی را برای خود برگزیده است و دنبال می‌نماید که بر اساس ارائه خدمات و فعالیت در مناطق روستایی و مکان‌هایی است که پیش‌بینی رشد جمعیت زیاد است و دور از محیط شهرهای بزرگ است.
تاریخ سنچوری از خانواده ویلیام کلارک ویلیامز آغاز می‌شود که مدیر سابق یک شرکت تلفن به نام اوزونا در غرب تگزاس بود. در سال 1921 مدت کمی بعد از پذیرفتن شغلی در بخش پرداخت حقوق در شرکتی به نام ساترن بل در مونرو لوییزیانا، ویلیامز با ماری هیل که سابقا معلم بود و در شرکت تلفنی به نام مرتزون در تگزاس مشغول به کار بود، ازدواج نمود.
در سال 1930 ویلیامز شرکت تلفنی به نام اوک ریدج را در نزدیکی مونرو از فردی به نام هوگان خریداری نمود. در روزهای آغاز استفاده عمومی هر 10 مشترک از یک خط ثابت استفاده می‌نمودند. طرفین با انواع مختلف زنگ‌های تلفن مجزا می‌شدند ولی هر کسی آزاد بود تا تلفن را بردارد و مکالمه فرد دیگری را شنود نماید. اوک ریدج به یکی از اقوام اجاره داده شد و ویلیام و ماری به نزدیکی اوک گرو، جایی که ماری مدیریت اپراتوری یک شرکت تلفن را به عهده گرفت و ویلیام مدیر حوزه‌ای شرکتی تعاونی در زمینه انرژی الکتریکی در بخش روستایی شد، نقل مکان نمودند. در سال 1946 ویلیام و ماری شرکت اوک ریدج را به پسرشان کلارک انتقال دادند.
در همین سال‌ها بود که سیستم شماره گیری به بازار آمد و مشتری را از ارتباط با اپراتور بی‌نیاز می‌نمود و افراد می‌توانستند خودشان به طور مستقیم تماس‌هایشان را‌ايجاد نمایند. کلارک ویلیام برای اتوماتیک کردن سیستم کوچکی كه در اختیار داشت قراردادی به ارزش 3500 دلار نوشت. ويليام قبل از مرگش در سال 1957 از کلارک خواست تا تمامی پولی را که از بیمه دریافت می‌نماید روی پروژه‌ای جدید از شرکت تلفن سرمایه‌گذاری کند. کلارک و لی جست وجو را برای یافتن شرکت جدید در نزدیکی شرکت‌هایی که قبلا خریداری کرده بودند آغاز کردند. البته‌اين باعث می‌شد كه نتوانند به مسافت‌های بیشتری خدمات ارائه نمایند.
اولین شرکتی که اطلاعات آن برای خرید جمع آوری شد، جانکشن سیتی در جنوب آرکانزاس بود. از آنجا که‌اين شرکت در استان دیگری واقع بود، حق ثبت به ویلیام داده شد و‌اين منطقه تحت پوشش خدمات شرکت سنچوری قرار گرفت. چند هفته بعد شرکت بزرگی در شمال آرکانزاس پیدا شد. در سال 1962 آنها هر دو شرکت و شرکتی دیگر را در همجواری آنها به تصاحب خود درآوردند.
در سال 1965 لی از دنیا رفت و از دست دادن مدیری کارآمد مانند او باعث شد که کلارک ویلیامز چگونگی کار خود را برای گسترش شرکت‌ها تغییر دهد. در سال 1968 با 15 شرکت زیرمجموعه، او تصمیم گرفت یک شرکت هلدینگ به صورت سهامی عام راه اندازی نماید. نام جدید شرکت سنترال تلفن اند الکترونیک بود که در دفتر مرکزی آن در مونرو لوییزیانا در تاریخ 30 آوریل 1968 شکل گرفت و در سال 1971 شرکت به سنچوری تلفن تغییر نام داد.
شرکت‌های کوچک تلفن در آمریکا در دهه 1970 به فروش گذاشته شدند و دلیل عمده آن‌اين بود که شرکت‌های بزرگ اجازه سودآوری به آنها را نمی‌دادند. در طول همین دهه سنچوری دامنه فعالیت‌های خود را به میشیگان و ویسکازین گسترش داد. بزرگ‌ترین تصاحب شرکت‌ها در سال 1972 اتفاق افتاد که سنچوری شرکت لاکراس تلفن را خریداری كرد که از سایر شرکت‌ها بزرگ‌تر بود و‌اين مساله باعث شد که سنچوری به مهم‌ترین شرکت تلفن تبدیل شود. در سال 1978 سهام شرکت وارد بورس نیویورک شد.
همانگونه که‌اين شرکت یکی از اولین استفاده‌کنندگان از سیستم شماره‌گیر بود بعدها نیز جزء اولین شرکت‌هایی بود که از سیستم سوئیچ‌های دیجیتالی استفاده نمود. سنچوری عملیات سلولی را راه اندازی نمود و زمانی که تقاضا برای آن‌ايجاد شد یکی از منابع بزرگ درآمد برای شرکت شد. سیستم پیج هم توسط‌اين شرکت راه‌اندازی شد. در سال 1989 سنچوری شرکت یونیور سال را با 48000 خط تلفن در 5 استان تصاحب نمود. در سال 1992 سنچوری برای تصاحب اوهایو اپریشنز که 64000 خط تلفن داشت 90میلیون دلار پرداخت نمود و با‌اين کار خطوط تلفن‌اين شرکت به 425000 خط رسید.
در طول دهه 1990 شرکت به توسعه سریع خود ادامه داد و در سال 1993 دارای 28000 مشترک بود که از عملیات سلولی استفاده می‌کردند. با رشد نمایی تقاضا برای استفاده از عملیات سلولی، دسترسی خانگی به‌اينترنت، و خدمات مشابه صنعت ارتباطات تلفنی در‌اين دهه به بالاترین جایگاه خود رسید.
در سال 1999 برند جدید شرکت به صورت CenturyTel به وجود آمد و با هزینه‌اي معادل 844 میلیون دلار شرکت 230500 خط جدید را به سیستم خود افزود. در سال 2000 برای‌اينکه در عرصه جهانی نیز مطرح شود 9/22 میلیون دلار در دیش نت دی اس ال که شرکتی بود که مجوز برقراری ارتباطات ‌اينترنتی در هند را داشت، سرمایه‌گذاری نمود. در سال 2001 یکی دیگر از خریدهای بزرگ شرکت روی داد که توانست 675000 خط تلفن را در میسوری و آلاباما داشته باشد. ‌اين کار 16/2 میلیارد دلار هزینه داشت.
استراتژی شرکت که گسترش فعالیت در مناطق روستایی و مناطقی که رشد جمعیت زیادی دارد باعث رشد سریع آن در گذشته شد و همین‌طور می‌تواند دلیل موفقیت در‌ آينده آن باشد.
هاله گیوری
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۴ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۲:۳۷:۳۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد