پیشنهاد تحلیلگران به فعالان بازار طلا

پیشنهاد تحلیلگران به فعالان بازار طلا
افزایش نرخ بهره اوراق قرضه دولت امریکا نیز تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا داشته است.

تحلیلگران اقتصادی به سرمایه‌گذاران و فعالان بازارهای بین‌المللی توصیه می‌کنند که به جای تمرکز روی سیاست‌های مالی و اقتصادی دونالد ترامپ طی ماه‌های آینده، بر سیاست‌های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو امریکا تمرکز داشته باشند.

افزایش نرخ بهره اوراق قرضه دولت امریکا نیز تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا داشته است. تحلیلگران اقتصادی در این باره معتقدند سرمایه‌گذاران باید تمرکز خود را روی روندهای بلندمدت قیمت طلا و سیاست‌های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو امریکا قرار دهند و به هیچ‌وجه به نوسانات شدید در کوتاه‌مدت که تحت تاثیر سیاست‌های مالی و اقتصادی دولت ترامپ است، توجهی نکنند.
بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس در این باره تاکید کرد: اونس طلا احتمالا در کوتاه‌مدت با افت بیشتری روبه‌رو خواهد شد ولی در سال 2017 میلادی زمینه لازم برای افزایش بیشتر قیمت طلا فراهم است.
وی در ادامه افزود: سیاست‌های ترامپ در بلندمدت به‌شدت تورمی خواهد بود ولی فدرال رزرو امریکا نمی‌تواند هماهنگ با افزایش نرخ تورم در اقتصاد، نرخ بهره را افزایش دهد و این مساله در نهایت موجب کاهش نرخ بهره واقعی خواهد شد و افزایش چشمگیر قیمت طلا را در پی خواهد داشت.
ماکسول گلد مدیر بخش سرمایه‌گذاری موسسه‌ یی‌تی‌اف تاکید کرد: اونس طلا طی ماه‌های آینده روندی صعودی خواهد داشت و قیمت این فلز زرد تا پایان سال آینده به بیش از 1440 دلار خواهد رسید. وی افزود: به نظر می‌رسد نیروهای ساختاری و کلان اقتصادی تغییر نکرده است و بازارهای بین‌المللی تحت تاثیر آثار روانی انتخاب ترامپ قرار گرفته است.
اگرچه تاثیر افزایش نرخ بهره امریکا در کوتاه‌مدت بازار طلا را دستخوش تغییرات زیادی می‌کند اما به گفته کارشناسان کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی، عمر درازی نخواهد داشت و ارزش طلا به نقطه تعادل خود بازخواهد گشت اما هزینه‌های بسیاری را بر سرمایه‌گذاران این کالا تحمیل خواهد کرد. با این حال باید به انتظار نشست و دید فدرال‌رزرو چه آینده‌یی برای بازار طلا رقم خواهد زد.

منبع خبر: 
  ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۸:۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد