قیمت طلا تحت تاثیر آمارهای اقتصادی آمریکا

قیمت طلا تحت تاثیر آمارهای اقتصادی آمریکا
تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده بیشتر تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و سخنرانی ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا قرار خواهد داشت.

 به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، نتایج انتخابات آمریکا و گمانه زنی های مربوط به نشست مهم فدرال رزرو در ماه دسامبر تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است.
قیمت طلا در روزهای گذشته تحت فشار ناشی از افزایش ارزش دلار قرار داشته است. سرمایه گذاران و تحلیلگران بر این باورند که اجرای سیاست های مالی و اقتصادی دونالد ترامپ موجب افزایش رشد اقتصادی و تورم در آمریکا خواهد شد.
افزایش تورم فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد تا روند اجرای سیاست های عادی پولی و افزایش نرخ بهره را تسریع بخشد.
شاخص ارزش دلار روز جمعه به بیش از 101.41 واحد رسید که این بالاترین سطح از آوریل 2003 میلادی بوده است.
جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنان مهمی روز پنجشنبه تاکید کرد که نرخ بهره آمریکا احتمالا به زودی افزایش خواهد یافت.
تازه ترین نظرسنجی اینوستینگ نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به بیش از 95 درصد رسیده است.
اونس طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره واکنش نشان می دهد. آمریکا طی روزهای آینده پیش از تعطیلی روز عید شکرگزاری آمارهای مهم اقتصادی را منتشر خواهد کرد.
آمارهای مربوط به بخش مسکن، سفارش کالاهای بادوام طی روزهای آینده اعلام خواهد شد و می تواند تاثیر زیادی بر ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.
ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز امروز دوشنبه سخنرانی مهمی خواهد داشت و احتمالا درباره سیاست های پولی منطقه یورو و اوضاع اقتصادی کشورهای اروپایی صخبت خواهد کرد.
به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو به خصوص آلمان و فرانسه طی روزهای آینده تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی کشورهای در حال توسعه و نوظهور نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.
در پیش بودن سال جدید چینی می تواند موجب افزایش تقاضای فیزیکی طلا در بازار این کشور شود.

منبع خبر: 
  ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۴:۳۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد