مایکل هارتونو و رابرت بودی هارتونو برادران میلیاردر اندونزیایی

مایکل هارتونو و رابرت بودی هارتونو برادران میلیاردر اندونزیایی
مایکل هارتونو و رابرت بودی هارتونو برادران میلیاردر اندونزیایی هستند که هر کدام با ثروت 5/3 میلیارد دلار در سال 2010 از سوی مجله فوربز به طور همزمان در جایگاه دویست و پنجاه و هشتم ثروتمندان جهان قرار گرفتند.
مایکل هارتونو و رابرت بودی هارتونو برادران میلیاردر اندونزیایی هستند که هر کدام با ثروت 5/3 میلیارد دلار در سال 2010 از سوی مجله فوربز به طور همزمان در جایگاه دویست و پنجاه و هشتم ثروتمندان جهان قرار گرفتند. این دو برادر که وارث کسب‌وکار خانوادگی شان هستند، ثروت خود را از صنعت توتون و تنباکو به دست آورده‌اند. برادران هارتونو در حال حاضر ثروتمندترین افراد در اندونزی به شمار مي‌روند.
مایکل هارتونو در سال 1940 و رابرت بودی هارتونو در سال 1941 در اندونزی متولد شدند. پدر آنها، اوئی ویه گوان، در دهه 1950 شرکت جاروم را در کودوس در سنترال جاوا تاسیس کرد.
رابرت بودی هارتونو به یک مدرسه آلمانی رفت و از دهه 1970 حوزه فعالیت خود را به مونتاژ قطعات الکترونیک، نساجی، فرآوری مواد غذایی و بانکداری گسترش داد.
مایکل و رابرت بودی هارتونو به همراه یکدیگر شرکت خانوادگی جاروم را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین شرکت ها در اندونزی کردند. مایکل هارتونو در حال حاضر مالک 49 درصد و برادرش رابرت بودی مالک 51 درصد از سهام شرکت جاروم و مديرعامل آن است. پدر آنها در سال 1963 از دنیا رفت.
البته به شرکت جاروم انتقادات زیادی وارد است و حتی سازمان FDA آمریکا در سال 2009 محصولات این شرکت را در ایالات متحده ممنوع کرد. شرکت جاروم تقریبا تمام بازار اندونزی را از آن خود کرده است. شرکت جاروم در حال حاضر سومین شرکت بزرگ توتون و تنباکو در جهان است و بیش از 75 هزار نفر برای این شرکت مشغول به کار هستند.
برادران هارتونو علاوه بر شرکت جاروم بخش عمده‌ای از سهام بانک مرکزی آسیا، ‌بزرگ‌ترین بانك خصوصی در اندونزی را در اختیار دارند. این دو برادر در سال 1998 سهام این بانک را خریدند. آنها همچنین به طور اشتراکی مالک گرند ایندونیژا، یک مرکز خرید بزرگ کالاهای لوکس، ساختمان های اداری و مجتمع هتلداری در مرکز جاکارتا هستند. این دو برادر در سال 2002 از طریق شرکت خود یک مجتمع خرید 100 میلیون دلاری را در جاکارتا تاسیس کردند. این گروه همچنین قرارداد نوسازی دو هتل بزرگ در اندونزی، هتل اندونزی و هتل ویساتا در مرکز جاکارتا را از آن خود کرده است.
مایکل هارتونو ازدواج کرده و 4 فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن کودوس در اندونزی است. رابرت بودی هارتونو نیز ازدواج کرده و 3 فرزند دارد و مثل برادرش ساکن کودوس است.
الهام جوادي
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۹ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۴:۲۰:۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد