قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
کاهش ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا هستند و قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز (سه شنبه) با افزایش نسبی روبرو شده است.

قیمت هر اونس طلا در مبادلات امروز به 1218 دلار رسیده که نسبت به روز گذشته بیش از 2 دلار افزایش داشته است.

متن مذاکرات نشست نوامبر فدرال رزرو آمریکا قرار است فردا چهارشنبه منتشر شود. تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به بیش از 95 درصد رسیده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی و متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

قیمت هر اونس نقره نیز با کاهش 0.11 درصدی به کمتر از 16.75 دلار رسیده است. برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند که قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر انتشار امارهای مهم اقتصادی منطقه یورو آمریکا و چین قرار خواهد داشت.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و روسیه نیز تاثیر زیادی بر نوسانات اونس طلا خواهد داشت.
روشن شدن جزییات مربوط به سیاست های مالی دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز می تواند تا حد زیادی روند نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار را مشخص کند.

قیمت طلا پس از اعلام پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با افت شدیدی روبرو شده است. ترامپ قول داده است تا ده سال آینده بیش از هزار میلیارد دلار برای توسعه زیر ساختهای اقتصادی آمریکا سرمایه گذاری کند.، اجرای این برنامه می تواند موجب افزایش تورم و در نهایت رشد تقاضا و قیمت جهانی طلا شود.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۴:۵۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد