سبک مديريت آرژانتيني

سبک مديريت آرژانتيني
موقعيت، شان اجتماعي، و سبک شخصيتي، شاخص‌هاي کليدي در رويکرد آرژانتيني مديريت هستند. يک مدير، بايد مثل يک مدير باشد؛ نه اين که مثل يک کارمند ساده کار‌هاي حجيم و دون شان انجام دهد.
موقعيت، شان اجتماعي، و سبک شخصيتي، شاخص‌هاي کليدي در رويکرد آرژانتيني مديريت هستند. يک مدير، بايد مثل يک مدير باشد؛ نه اين که مثل يک کارمند ساده کار‌هاي حجيم و دون شان انجام دهد. اين بدان معنا نيست که روابط بين فردي مدير و زير دستان، اهميت اساسي ندارد؛ بلکه بيانگر اين مطلب است که در نظام سلسله مراتبي مديريت در آرژانتين، مدير همواره مورد احترام و امر او مطاع است.
در واقع پيوند‌هاي نزديک بين مدير و زير دستان، غالبا عمق مي‌يابد؛ اما اين رابطه، بيشتر شبيه رابطه پدر و فرزندي است، تا رابطه دو دوست صميمي‌با يکديگر. مديران انتظار دارند همواره مورد توجه و احترام باشند؛ و تنها در اين صورت است که آنها هم متقابلا کارکنان را زير چتر حمايتي خود مي‌گيرند، و آنها مي‌توانند به آينده شغلي بهتر اميدوار باشند.
از آن جا که مديران آرژانتيني، معمولا مديريت خود را از طريق ابلاغ دستورالعمل‌هاي صريح و روشن اعمال مي‌کنند، لازم است هنگامي ‌که خواهان انجام ماموريت خاصي هستيد، آن را با دستورالعمل‌هاي صريح و دقيق ابلاغ کنيد. تلاش کنيد حتي‌الامکان هيچ نکته مبهمي ‌در دستورالعمل‌ها و ابلاغيه‌هاي شما نباشد؛ چرا که اين امر مي‌تواند منجر به سر درگمي‌طرف مقابل و حتي بي‌اعتنايي و بي‌احترامي ‌نسبت به گواهي‌نامه‌هاي مديريتي شما شود.
جلسات در آرژانتين
آرژانتيني‌ها نه تنها گفتار شفاهي و زباني را به گفتار مکتوب ترجيح مي‌دهند، بلکه ملاقات حضوري را نيز بر مکالمه تلفني مقدم مي‌دارند. بنا بر اين مشخصا بهترين ساز و کار گسترش روابط تجاري در اين کشور، آن است که مشقت ملاقات حضوري با افراد زيادي را بر خود هموار کنيد. (با اين وجود، يک مشکل ديگر هم اين است که قادر نخواهيد بود افراد را از خيلي پيشتر، ملزم به حضور در جلسات کنيد؛ چرا که آنها ترجيح مي‌دهند برنامه زماني خود را به صورت هفته به هفته، يا روزانه تنظيم کنند.)جلسات معمولا با يک گپ دوستانه طولاني آغاز مي‌شوند که در آن احتمالا از هر موضوعي سخن به ميان مي‌آيد، به جز موضوع خود جلسه: از فوتبال گرفته تا تعطيلات و برنامه‌هاي آخر هفته! معمولا در پايان جلسات نيز يک گفت‌وگوي طولاني مشابه در مي‌گيرد.بسيار مهم است که تا جايي که امکان دارد، در اين گفت و گو‌هاي روزمره شرکت کنيد؛ چرا که عنصري حياتي در شکل‌گيري روابط محسوب مي‌شوند. سردي و حضور کمرنگ در اين جلسات مي‌تواند عواقب زيان بار و هزينه‌هاي سنگيني را، چه در کوتاه مدت و چه در بلندمدت برايتان به بار بياورد.انتظار نداشته باشيد همه حاضران، با آمادگي قبلي و برنامه‌ريزي تحليلي عميق راجع به موضوع جلسه، در آن حاضر شده باشند. ممکن است بعضي از حاضران چنين کرده باشند؛ اما هرگز نمي‌توانيد نسبت به اين قضيه مطمئن باشيد.‌انعطاف‌پذيري و خودکار بودن دو عامل بسيار ارزشمند در آرژانتين – به مثابه کشوري که مردمانش همواره دستخوش نيرو‌ها و فشار‌هاي اجتماعي و سياسي خارج از حيطه کنترل خود بوده اند- هستند.وقت شناسي و مديريت زمان در آرژانتين، نسبت به بسياري کشور‌هاي آمريکاي جنوبي، اهميت بيشتري دارد؛ با اين حال معمولا از قرائت صورت جلسات چشم‌پوشي مي‌کنند.
کار گروهي در آرژانتين
مادامي ‌که همه شاخص‌ها و پارامتر‌ها (از قبيل نقش و حيطه مسووليت افراد و شخص مافوق در سلسله مراتب، که مي‌بايست به او گزارش دهند) روشن و شفاف بيان شوند، آرژانتيني‌ها به خوبي از عهده کارهاي گروهي بر مي‌آيند.
ضروري است که اين موارد، در بدو شکل گيري هر تيم، در اولين فرصت براي تک‌تک اعضاي آن تشريح شود. آرژانتيني‌ها به ابهام در اين موارد واکنش منفي نشان مي‌دهند؛ علي‌الخصوص بسيار محتاط هستند که مبادا به نظر برسد در حوزه مسووليت شخص ديگري دخالت کرده‌اند.از آنجا که اهميت پيشبرد روابط مستحکم بلند مدت، در اين کشور نسبت به کشور‌هايي مانند ايالات متحده و آلمان بسيار بيشتر است، تيم مي‌بايست زمان و فضاي کافي براي توسعه اين روابط در اختيار داشته باشد. در کشوري که در مقاطعي در گذشته اعتماد به افراد ناشناس خطرناک بوده است، رشد ميزان اعتماد افراد به ديگران، بسيار کند است.اگر تيم ماموريتش را به درستي انجام مي‌دهد، سعي کنيد در امور افراد مداخله نکنيد. در صورتي که پروژه با موفقيت اتمام يافت، سعي کنيد با هسته گروه در ارتباط بمانيد؛ و پروژه بعدي را به همان تيم بسپاريد. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۹:۵۰:۲۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد