تحسین پیشرفت‌های ایران در بانکداری

تحسین پیشرفت‌های ایران در بانکداری
رئیس بانک مرکزی افغانستان با مفید شمردن سفر کوتاه خود به تهران گفت: ایران در عرصه بانکداری به پیشرفت‌ها و دستاوردهای خوبی دست یافته است.

خلیل صدیق، رئیس‌کل بانک مرکزی افغانستان در ادامه سفر خود با علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی دیدار و وضعیت روابط بانکی دو کشور و چگونگی گسترش آن را بررسی کردند. دیواندری با بیان اینکه برای اجرای بهتر سیستم‌ها باید مدل‌ها در ایران بومی می‌شد، اظهار کرد:‌ پیش‌نیازهای مربوط به این کار در سال‌های گذشته انجام شده و در حال پیاده‌سازی آن هستیم. دیواندری به حجم بالای مبادلات الکترونیکی در نظام بانکداری الکترونیکی کشور اشاره کرد و ادامه داد:‌ میزان تراکنش‌های بانکی در ایران حدود ۱۰۰میلیون در روز بوده که از جمعیت کشور بیشتر است.

در ادامه این دیدار خلیل صدیق، رئیس‌کل بانک مرکزی افغانستان نیز با تشریح وضعیت بانکی این کشور، گفت:‌ بانک مرکزی این کشور در بخش امور پژوهشی و تحلیل فعال است به نحوی که ماهانه گزارش‌های دقیقی درخصوص فعالیت‌های اقتصادی تهیه می‌شود.وی اظهار کرد:‌ بانک مرکزی هدایت لازم را برای بانک‌های این کشور انجام می‌دهد و در تلاش برای تنظیم سیستم پولی است. صدیق گفت:‌ به دلیل وضعیت امنیت و سطح پایین ثبات امکان ارائه خدمات بانکی در برخی از نقاط افغانستان وجود ندارد اما در حال ارتقای وضعیت ارائه خدمات هستیم.او با بیان اینکه در جریان سفرش به تهران آگاهی بیشتری نسبت به فعالیت‌های شبکه بانکی ایران به‌دست آورده است، افزود: ایران در عرصه بانکداری به پیشرفت‌ها و دستاوردهای خوبی رسیده است و با توجه به تبادلات بانکی که دو کشور با هم دارند، می‌توانیم همکاری‌های وسیعی در زمینه بانکداری داشته باشیم.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۱:۲۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد