گلایه طلافروشان زنجانی از مقدار مالیات بر ارزش‌ افزوده

گلایه طلافروشان زنجانی از مقدار مالیات بر ارزش‌ افزوده
رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان با اشاره به اعتراض روز گذشته طلافروشان زنجانی گفت: دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده بر عهده خریدار است، ولی طلافروشان بدون دریافت آن مجبور می‌شوند خود، این مبلغ را پرداخت کنند، ولی اعتراض ما بر مقدار مالیات اعمال شده بود.

سیدمحمد صفاسی اظهار کرد: روز گذشته برای چند نفر از طلافروشان ابلاغی مبنی بر پرداخت مبالغ هنگفتی مالیات بر ارزش‌افزوده ارسال شده که این موضوع باعث شد طلافروشان اعتراض کنند.

وی تصریح‌ کرد: در شرایطی از طلافروشان مالیات بر ارزش‌افزوده اخذ می‌شود که در استان زنجان هیچ‌کدام از طلافروشان این مبلغ را از خریدار دریافت نمی‌کنند؛ چراکه خریداران توان پرداخت این مبالغ را ندارند، با این حال هر ساله ابلاغیه مبنی بر اینکه فعالان این صنف باید مبالغ بالایی مالیات بر ارزش‌افزوده پرداخت کنند، ارسال می‌شود که در این رابطه انتظار داریم تجدیدنظر شود.

وی با اشاره به اینکه ما مخالف پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده نیستیم، گفت: تا سال 92 مالیات بر ارزش‌افزوده در این صنف پرداخت شده و در آن دوره رایزنی شد تا مبالغ کمتری از سوی اداره امور مالیاتی دریافت شود، ولی امسال ارقام بسیار بالا است که در همین رابطه جلساتی با مسئولان استان انجام شد و امیدواریم مشکل برطرف شود.

صفائی ادامه داد: ما مخالف اجرای قوانین مالیاتی نیستیم؛ چراکه معتقدیم مالیات‌های پرداخت شده قطعا موجب آبادانی کشور می‌شود، ولی مشکل از این ناشی می‌شود که در رابطه با مالیات بر ارزش‌افزوده در طلا مواردی وجود دارد که باید اصلاح شود.

منبع خبر: ایسنا
  ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰:۱۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد