گسترش بازارهای منطقه‌ای برق باکشورهای هم‌جوار

گسترش بازارهای منطقه‌ای برق باکشورهای هم‌جوار
مطالعات مشترکی در مورد گسترش بازارهای منطقه‌ای برق و گاز طبیعی در ایران و کشورهای همجوار انجام شده و نتایج آن در نشست بعدی کنفرانس منشور انرژی در ترکمنستان ارائه شود.

به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو (پاون)، در دیدار صبح امروز "حمید چیت‌چیان" وزیر نیرو و "اوربان راسناک" دبیرکل منشور انرژی در بیست و هفتمین نشست همایش منشور انرژی در ژاپن، مقرر شد مطالعات مشترکی در مورد گسترش بازارهای منطقه‌ای برق و گاز طبیعی در ایران و کشورهای همجوار انجام شده و نتایج آن در نشست بعدی کنفرانس منشور انرژی در ترکمنستان ارائه شود.

بر اساس این گزارش، مقرر شد که با مشارکت متخصصان ایرانی و دبیرخانه منشور انرژی، مطالعات مشترک در زمینه‌های مورد نیاز در خصوص بهره‌گیری از تجارب کشورهای عضو، برای تنظیم مقررات بازار جهانی برق و انرژی و ایجاد نهاد تنظیم مقررات انجام گیرد.

بر همین اساس، پس از امضای منشور بین‌المللی انرژی، قرار شد، دبیر خانه منشور انرژی، آمادگی خود را برای مشارکت در برگزاری دوره‌های بعدی همایش بین‌المللی انرژی در ایران اعلام کرده و هماهنگی لازم بین دبیرخانه همایش بین المللی انرژی و دبیرخانه منشور انرژی در اسرع وقت صورت پذیرد.

در این جلسه طرفین نمایندگان خود را برای پیگیری موضوعات مربوط به این نشست، تعیین کردند.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۹:۲۴ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد