دريافت وام از بانك دولتي براي تاسيس بانك خصوصي؟!

دريافت وام از بانك دولتي براي تاسيس بانك خصوصي؟!
آگاه شديم، برخي بانك‌هايي كه در حال تأسيس هستند، منابع مالي خود را از راه رابطه و روش‌هاي غير معمول به دست مي‌آورند.
نماينده مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي، به نحوه راه اندازي بانك‌هاي جديد اشاره و تصريح كرد: آگاه شديم، برخي بانك‌هايي كه در حال تأسيس هستند، منابع مالي خود را از راه رابطه و روش‌هاي غير معمول به دست مي‌آورند.
رئيس كميته تحقيق و تفحص از بانك‌ها در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با «تابناك» يكي از اين روش‌ها را گرفتن وام از برخي بانك‌هاي دولتي و خصوصي عنوان كرد و يادآور شد: با توجه به نحوه دريافت منابع اوليه تأسيس بانك به اين روش اين بانك‌ها در آينده نزديك دچار مشكل شده و شاهد بي‌ثباتي در نظام بانكداري كشور خواهيم بود.
پيمان فروزش خاطرنشان كرد: بانك‌هايي كه با بهره از منابع بانك‌هاي دولتي و خصوصي تاسيس مي‌شوند، با كارهاي غيرمتعارف اقتصادي به سوددهي مي‌رسند. همچنين شرايط اهليت به اين معنا كه سابقه فعاليت در سيستم پولي و بانكي را داشته باشند، در راه اندازي اين بانك‌ها مراعات نمي‌شود و از اين روي، پيش بيني مي‌شود در آينده در سيستم بانكي كشور اختلال پديد آيد.
اين استاد دانشگاه گفت: بانك مركزي به دليل اهمال كاري، نبود كارشناسي دقيق، عدم لحاظ قوانين و مقررات همچنين بعضا تحت فشارهاي غير معمول، در حال گسترش بانك در كشور است. اين در حالي است كه ازدياد بانك‌ها به سود اقتصاد ملي است، به شرط آنكه از پشتوانه مالي و علمي مناسبي برخوردار باشد.وي در عين حال گفت: بانك‌هاي خصوصي از به كارگيري كارمندان بازنشسته عالي رتبه بانك مركزي منع مي‌شوند.
فروزش از پيشنهاد كميته تحقيق و تفحص از بانك‌ها براي جلوگيري از حضور كارمندان عالي رتبه بازنشسته بانك مركزي در بانك‌هاي خصوصي خبر داد و گفت: از آنجا كه عموما مديران بازشسته بانك مركزي، همچنان از نفوذ در اين بانك برخوردارند، احتمال دارد در صورت استخدام در بانك‌هاي خصوصي از اين نفوذ خود براي پيگيري نكردن تخلفات بانك‌ها استفاده كنند؛ بنابراين، بحث جلوگيري از استخدام اين دسته از مديران بانك مركزي در بانك‌هاي خصوصي به صورت جدي پيگيري مي‌شود.
عضو كميسيون اقتصادي همچنين از بررسي مصوبه كميته تحقيق و تفحص خبر داد كه بنا بر آن، از اين پس، سود بانك‌هاي خصوصي و دولتي در يك حد معين مشخص مي‌شود تا براي به دست آوردن سود بيشتر، فشار دوچنداني به مشتريان وارد نشده، همچنين جلوي سودهاي غير متعارف گرفته شود. وي سرانجام تاكيد كرد: بانك مركزي بايد نسبت به اين موارد حساسيت بيشتري نشان دهد.
منبع خبر: تهران امروز
  ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۵:۴:۳۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد