سبک‌هاي ارتباطي آرژانتيني‌ها

سبک‌هاي ارتباطي آرژانتيني‌ها
زبان اصلي مردمان آرژانتين اسپانيولي است، اما بسياري از آنها، به‌خصوص کساني که تحصيلات بين‌المللي دارند، به خوبي انگليسي صحبت مي‌کنند. به علاوه بسياري از ساکنان اين کشور اصالت آلماني و ايتاليايي دارند و به اين دو زبان نيز تکلم مي‌کنند.
زبان اصلي مردمان آرژانتين اسپانيولي است، اما بسياري از آنها، به‌خصوص کساني که تحصيلات بين‌المللي دارند، به خوبي انگليسي صحبت مي‌کنند. به علاوه بسياري از ساکنان اين کشور اصالت آلماني و ايتاليايي دارند و به اين دو زبان نيز تکلم مي‌کنند.
در فرهنگ آرژانتين، افرادي که آزادانه و صريح صحبت کرده و نظرات خود را محکم و با قدرت بيان مي‌کنند، محترم داشته مي‌شوند. يعني به سادگي ممکن است دو نفر با هم تضاد فکري داشته باشند و بر عقايد يکديگر بتازند؛ و همچنان روابط دوستانه صميمي‌داشته باشند. در واقع شما با انزوا و کناره گيري از روابط صميمانه و نزديک، به عنوان فردي مسووليت ناپذير و بي‌علاقه به کار شناخته مي‌شويد. به دليل همين رويکرد ارتباطي، جلسات آنان نشست‌هايي پرسر و صدا و خشن به نظر مي‌رسند که حاضرين در آن دائما براي اظهارنظر يا مخالفت، صحبت همديگر را قطع مي‌کنند. همين شور و حرارت حضور در جلسات نيز فاکتور مثبتي به شمار مي‌رود و نشانگر ميزان علاقه و تعلق خاطر شما به موضوع جلسه است.
آرژانتيني‌ها در زبان بدن خود، همان ويژگي‌هاي مشخصه بيشتر ساکنان آمريکاي‌جنوبي را نشان مي‌دهند:
نخست آنکه در هنگام گفت‌وگو در فاصله بسيار کمي از يکديگر مي‌ايستند که در بسياري فرهنگ‌ها رفتاري ناهنجار است؛ دوم آنکه بسامد استفاده آنها از تماس‌هاي چشمي ‌بسيار بالا است؛ و سوم آنکه در بسياري موقعيت‌ها به فراواني از تماس‌هاي بدني استفاده مي‌کنند.
تلفيق اين 3 مورد مي‌تواند براي مردماني که به فرهنگ‌هايي با زبان بدن بسيار ملايم‌تر عادت دارند (مثل‌اسکانديناويايي‌ها و ژاپني‌ها) معجون هراس آوري باشد. بهتر است شما بکوشيد خود را با اين شکل از زبان بدن آنها هماهنگ کنيد؛ چرا که بعيد است آنها خود را با عادات شما هماهنگ کنند!
در اکثر محيط‌هاي کاري، افراد ترجيح مي‌دهند با نام خانوادگي شان مورد خطاب قرار گيرند. القابي مثل مهندس (Ingeniero) و حقوقدان (Abogado) نيز رايج هستند.
سبک‌هاي پوششي در آرژانتين
ظاهر و سبک پوششي افراد، چه در فضاي کسب و کار و تجارت و چه در جامعه به مفهوم عام کلمه، در آرژانتين بسيار حائز اهميت است. قضاوت عمومي‌افراد نسبت به شما، تا حدي بستگي به ظاهر شما دارد: اگر خوشبخت و موفق هستيد، ظاهر شما هم بايد گوياي اين مطلب باشد.
پوشش افراد در فضاي کسب و کار، عمدتا رسمي‌است؛ مردان کت و شلوار تيره مي‌پوشند و کراوات مي‌بندند. لباس زنان اين کشور نيز نسبت به لباس زنان در کشور همسايه، برزيل، به مراتب پوشيده تر است. کت و دامن و کلا لباس رسمي‌تيره، بهترين گزينه پوششي براي زنان است.
گذران مفيد اوقات فراغت از تجارت در آرژانتين
همان گونه که از چنين فرهنگ رابطه محوري انتظار مي‌رود، سرگرمي‌و فراغت بخش مهمي ‌از کل چرخه تجارت است. هرگز اهميت پيوند‌هاي دوستانه اي را که در اين مناسبت‌ها شکل مي‌گيرند، دست کم نگيريد.
تمامي ‌وعده‌هاي صرف غذا در حين مبادلات تجاري، نشست‌هاي اجتماعي به شمار مي‌روند، پس تنها در صورتي از مبادلات تجاري سخن به ميان آوريد که رابط بومي ‌شما پيشتر موضوع را مطرح کرده باشد.
از اين قبيل ضيافت‌ها به عنوان فرصتي براي شناخت بهتر عملکرد شرکا يا مشتريان تجاري‌تان در ساير سطوح مهم اجتماعي استفاده کنيد. بحث‌هاي مربوط به کسب و کار را به پس از صرف غذا و هنگام نوشيدن قهوه موکول کنيد.
آداب صرف غذا بسيار حائز اهميت هستند؛ و آرژانتيني‌ها نيز به هنگام صرف غذا به رسم اروپايي‌ها، همواره کارد و چنگال در دست دارند. دست‌ها همواره بايد ديده شوند؛ پس دست‌هايتان را هنگام صرف غذا هرگز زير ميز نبريد.
هرچند همواره مبلغي به عنوان حق سرويس به صورتحساب شما افزوده مي‌شود، اما پرداخت انعامي‌ در حدود 10 تا 15 درصد، يک رفتار مثبت و سخاوتمندانه به حساب مي‌آيد. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۵:۴۹:۱۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد