قيمت جهاني طلا تا 3 سال آينده به 2100 دلاقيمت جهاني طلا تا 3 سال آينده به 2100 دلار مي‌رسد

قيمت جهاني طلا تا 3 سال آينده به 2100 دلاقيمت جهاني طلا تا 3 سال آينده به 2100 دلار مي‌رسد
درحالي‌كه هم اكنون قيمت طلا در بازارهاي جهاني به 1474 دلار در هر اونس رسيده است موسسه استاندارد چارتر پيش‌بيني كرد قيمت طلا تا سال 2014 به بيش از 2100 دلار خواهد رسيد .
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اينترنتي ديلي اكسپرس، موسسه مالي استاندارد چارتر در تازه ترين گزارش خود پيش بيني كرد قيمت هر اونس طلا تا سال 2014 ميلادي به بيش از 2100 دلار خواهد رسيد .
موسسه استاندارد چارترد در ادامه افزود قيمت جهاني طلا طي سه سال آينده روندي صعودي خواهد داشت.
اين در حالي است كه قيمت طلا طي ماه هاي اخير و تحت تاثير انقلاب هاي عربي افزايش قابل ملاحظه اي داشته است. اخيرا افزايش اميدواري ها نسبت به رشد اقتصادي جهان و افزايش نگراني ها نسبت به تشديد تورم جهاني به همراه كاهش شديد ارزش دلار نيز روند صعودي قيمت طلا را تشديد كرده اند.
در پايان معاملات هفته گذشته بازارهاي جهاني قيمت هر اونس طلا به 1474 دلار رسيد كه اين رقم نسبت به روز قبل از آن 14 دلار افزايش داشته است. بالاترين قيمت ثبت شده براي طلا در طول تاريخ معاملات اين فلز 1476 دلار است كه در روز جمعه گزارش شده است. قيمت طلا طي يك ماه گذشته 49 دلار و در يك سال گذشته 329 دلار در هر اونس افزايش داشته است.
رشد تقاضاي جهاني طلا به خصوص در چين و هند در سال 2010 و ادامه اين روند در سه ماه نخست 2011 نيز تاثير زيادي بر رشد قيمت طلا داشته است .
علي رغم تصميم بانك مركزي اروپا مبني بر افزايش 0.25 درصدي نرخ بهره بانكي براي مقابله با نرخ تورم قيمت جهاني طلا روز جمعه به شدت افزايش يافت. اين نخستين بار در سه سال اخير است كه نرخ بهره بانكي اروپا افزايش يافته است .
بر اساس گزارش استاندارد چارتر كاهش ارزش دلار يكي از مهمترين عوامل افزايش قيمت طلا تا سال 2014 خواهد بود و افزايش نرخ بهره از سوي بانك هاي مركزي جهان به همراه افزايش توليد طلا مي توانند باعث كاهش قيمت طلا شوند اما انتظار نمي رود تا قبل از سال 2014 اين دو عامل بر كاهش قيمت ها تاثير بگذارد. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ ساعت ۶:۴۵:۴۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد