اختلاف زیاد قیمت کارخانه و بازار

اختلاف زیاد قیمت کارخانه و بازار
ایجاد محدودیت در عرضه خودروسازان باعث تقویت حاشیه بازار خودرو شده به‌طوری که به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، مدیریت بازار در دست شرکت‌های خودرویی است و محدودیت عرضه باعث ایجاد حاشیه قیمتی در بازار شده است.

عملکرد شرکت‌های خودروساز در ایجاد محدودیت برای عرضه برخی خودروها باعث افزایش اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار این خودروها شده است، به‌طوری که در حال حاضر این اختلاف قیمت تا 13 میلیون تومان نیز می‌رسد. سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در این مورد گفت: هم‌اکنون شرکت‌های خودروساز، مدیریت بازار خودرو را در دست دارند و طوری عمل می‌کنند که شاهد شکل‌گیری حاشیه قیمتی در بازار خودرو هستیم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی، نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز بیشتر فروشنده خودروهای کارتکسی با قیمت آزاد هستند، نه فروش با قیمت کارخانه.موتمنی در مورد اختلاف قیمت کارخانه‌ای و بازار خودروهای داخلی گفت: در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با افزایش قیمت یک میلیون و 600 هزار تومانی مواجه شده و نوع کارتکسی این خودرو با قیمت 39 میلیون و 400 هزار تومان و نوع پلاک‌شده آن با قیمت 40 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. وی ادامه داد: البته قیمت خودروها تابع رنگ آنها نیز هست، به‌طوری که پژو 206 تیپ 5 رنگ خاکستری کارتکسی 5/ 38 میلیون تومان و رنگ سفید این خودرو 5/ 39 میلیون تومان به فروش می‌رسد. به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، در شرایط فعلی شرکت‌های خودروساز از موضوع رنگ خودروها سوءاستفاده می‌کنند و عرضه خودروهایی را که تقاضای بیشتری برای آنها وجود دارد، محدودتر می‌کنند و همین مساله باعث افزایش قیمت در بازار می‌شود.

وی با اشاره به قیمت 119 میلیون تومانی رنو کپچر سفید در بازار گفت: قیمت این خودرو با رنگ نارنجی حدود 114 میلیون تومان است و شاهد اختلاف 5 میلیون تومانی بین رنگ‌های مختلف آن هستیم که به میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد. وی تصریح کرد: خریداران طی سال‌های اخیر تقاضای بیشتری برای خرید خودروهای مشکی، سفید و خاکستری داشته‌اند و تقاضای زیادی برای خرید خودرو با رنگ‌های دیگر وجود ندارد و در چنین شرایطی خودروسازان نیز عرضه خودرو با رنگ‌‌های پرفروش را محدود می‌کنند.وی در ادامه محدودیت در فروش نقدی خودرو توسط خودروسازان را عاملی برای افزایش اختلاف قیمت کارخانه و بازار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بین 500 هزار تومان تا 5 میلیون تومان اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه وجود دارد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۴:۲۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد