علاقه ایران برای مشارکت در ساخت دو پالایشگاه نفت در اندونزی

علاقه ایران برای مشارکت در ساخت دو پالایشگاه نفت در اندونزی
وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی روز سه شنبه از ابراز علاقه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه دو پالایشگاه جدید نفت در این کشور جنوب شرق آسیا خبر داد.

'ویراتماجا پوجا' مدیرکل بخش نفت و گاز وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی، گفت که ایران خواستار سرمایه گذاری مشترک با شرکت نفت و گاز 'پرتامینا' در پالایشگاه 'بونتانگ' در شرق کالیمانتان و یا ایجاد پالایشگاهی با توجه به قوانین اندونزی است که مالکیت 100 درصد خارجی را تایید می کند.
وی گفت که ظرفیت پالایشگاهی که امکان ساخت آن وجود دارد 300 هزار بشکه در روز است و نفت خام این طرح، از ایران تامین می شود.
به نوشته تارنمای 'جاکارتا پست'، وی گفت که این موضوع هفته گذشته هنگام بازدید یک هیات ایرانی به ریاست 'محمود واعظی' وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از اندونزی، منتقل شد.
هفته گذشته با حضور وزیر ارتباطات دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و اندونزی در جاکارتا برگزار و سند نهایی آن امضا شد.
این مقام وزارت انرژی اندونزی در ادامه گفت که این کشور در حال حاضر از ایران گاز مایع خریداری می کند و برنامه ریزی برای خرید نفت خام از ایران در حال انجام است.
وی همچنین گفت: ایران برای عرضه نفت به اندونزی باید برای ایجاد پالایشگاه این نفت نیز سرمایه گذاری کند.
علت تاسیس پالایشگاه جدید نفت در اندونزی در صورت واردت نفت خام از ایران، تفاوت نفت ایران و اندونزی است.
'ژونان ایگناسیوس' وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی نیز هفته گذشته از مشارکت شرکت های ایرانی در پروژه های مختلف اندونزی از جمله احداث پالایشگاه و سایر زیرساخت های حوزه نفت و انرژی استقبال و حمایت کرد.

منبع خبر: ایرنا
  ۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۵:۴۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد