سود ۳ درصدی صنعت بیمه و عوارض ۱۴ درصدی

سود ۳ درصدی صنعت بیمه و عوارض ۱۴ درصدی
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این که صنعت بیمه ۳ درصد سود و ۱۴ درصد عوارض پرداخت می‌کند، گفت: تداوم روند بیمه شخص ثالث به شکل فعلی امکانپذیر نیست و برای دیه باید فکر اساسی کرد.

عبدالناصر همتی امروز در مراسم افتتاح بیست و سومین همایش ملی و نهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه در تهران اظهار داشت: در صنعت بیمه با چالش‌های جدی در حوزه کسب و کار مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه باید نگاه توامان اقتصادی به صنعت بیمه داشت افزود: یکی از مشکلات، عوارضی است که صنعت بیمه می‌پردازد، 10 درصد عوارض وزارت بهداشت، عوارض نیروی انتظامی، مالیات بر ارزش افزوده و 8 درصد عوارض صندوق خسارات بدنی که البته مورد آخر در داخل خود صنعت بیمه است.

همتی با بیان اینکه مجموع عوارض و مالیات‌هایی که از صنعت بیمه گرفته می‌شود، به طور میانگین 14 درصد است، افزود: حال سود شرکت‌های بیمه چقدر باشد خوب است؟

همتی گفت: سودی که در ترازنامه آمده 3 درصد است، واقعاً خدا را خوش می‌آید تازه باید مالیات بر سود هم بدهد. اگر بیمه‌ 14 درصد ارزان شود، قطعاً با کششی که در بازار وجود دارد، ضریب نفوذ بیمه افزایش می‌یابد.

وی همچنین به مشکلات صنعت بیمه با رشته شخص ثالث اشاره کرد و افزود: تا کی می‌خواهیم این روند را ادامه دهیم. رشد بیمه شخص ثالث در چند سال گذشته 15.5 درصد و رشد تعهدات جانی 20.5 درصد بوده است، یعنی سالی 5 درصد حق بیمه از تعهدات عقب است.

رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: امسال 10 هزار میلیارد تومان حق بیمه شخص ثالث خواهد بود و بدین ترتیب 2500 میلیارد تومان تعهدات از خسارات عقب است.

همتی تصریح کرد: خواهش می‌کنم دولت و قوه قضائیه برای دیه یک فکر اساسی کنند، مردم نمی‌توانند بیش از این حق بیمه پرداخت کنند. باید پلکان رشد دیه را یک جا کنترل کنیم.

وی یادآور شد: هم اکنون 9 میلیون دستگاه وسیله نقلیه فاقد بیمه‌نامه داریم و سال به سال دارد، به آمار وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه افزوده می‌شود، باید چاره‌جویی کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه برای یک خودروی 17 -18 میلیونی چگونه می‌توان سالی یک میلیون تومان بیمه شخص ثالث و یک میلیون تومان بیمه بدنه پرداخت کرد، گفت:‌ در تحریر الوسیله امام خمینی آمده دیه را می‌توان ظرف 4 سال پرداخت کرد، اما طبق قوانین موجود شرکت‌ها باید ظرف دو هفته دیه را پرداخت کنند، چگونه باید این کار را کرد.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۷:۸ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد