نماینده مجلس: توافق اوپک نتیجه دیپلماسی نفتی بود

نماینده مجلس: توافق اوپک نتیجه دیپلماسی نفتی بود
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: توافق اوپک نتیجه دیپلماسی نفتی و سیاسی بود که با تلاش وزرای نفت و امور خارجه رقم خورده است.

قاسم احمدی لاشکی روز یکشنبه در گفت وگویی افزود: دیپلماسی نفتی و سیاسی در کنار فشارهای اقتصادی ناشی از کاهش قیمت نفت بر کشورهای صادرکننده ، باعث شده تا نتیجه مثبتی از این نشست بیرون آید.
وی گفت : کشورهای صادرکننده ، بویژه عربستان سعودی با کاهش قیمت نفت ضررهای زیادی را به اقتصاد کشورشان تحمیل کردند و دیگر بیش از این اقتصاد آنها تحمل این کاهش را نداشت.
رئیس مجمع نمایندگان مازندران اظهار داشت : این عوامل دست به دست هم داد تا در کنار دیپلماسی نفتی و سیاسی ، این کشور به نوعی به عقلانیتی برسد که دست از سخت سری بردارد و به توافقی برسند که به نفع تمام کشورها باشد.
احمدی لاشکی گفت : این توافق مزیت های مثبت زیادی برای جمهوری اسلامی ایران داشته به طوری که ما موفق شدیم در کنار کاهش تولید اوپک ، سقف فروش خود را نیز افزایش دهیم و این به سود اقتصاد کشورمان است.
این نماینده مازندران در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات وزرای امور خارجه و نفت دولت یازدهم ، افزود : با کاهش تولید اوپک ، قیمت نفت نیز در بازار جهانی افزایش یافت و به نظر می رسد با تحقق این برنامه قیمت ها بیش از گذشته رشد یابد.
احمدی لاشکی گفت : دولت یازدهم باید درآمد مازاد نفتی ناشی از افزایش قیمت را به گونه ای مدیریت کند که باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال شود.
وی پرداخت سهم صندوق توسعه ملی را از دیگر مزیت های کاهش نفت اوپک و قیمت احتمالی این ماده سوختی در بازار جهانی برشمرد.
اعضای اوپک در صد و هفتاد و یکمین نشست این سازمان برای نخستین بار از سال ٢٠٠٨ میلادی بر سر کاهش تولید نفت خام خود به اجماع رسیدند . این موضوع پیشنهاد ایران به نشست اوپک بود.
بنا بر توافق اوپک ، ایران تولید نفت خود را در ماه ژانویه سال ٢٠١٧ میلادی از رقم سه میلیون و ٧٠٧ هزار بشکه در روز آغاز خواهد کرد و به تدریج روزانه ٩٠ هزار بشکه به این رقم می افزاید.

منبع خبر: ایرنا
  ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۳:۱۶ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد