اختلاف نظر در خصوص روند قیمت طلا

اختلاف نظر در خصوص روند قیمت طلا
قیمت طلا در هفته گذشته برای چهارمین بار متوالی با کاهش روبرو شده است ولی کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی در خصوص روند قیمت طلا در روزهای آینده اختلاف نظر دارند.

براساس این گزارش برخی تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند که افت احتمالی ارزش دلار و مخالفت مردم ایتالیا با اصلاحات قانون اساسی می تواند موجب افزایش قیمت جهانی طلا در روزهای آینده شود.
کارشناسان موسسه سرمایه گذاری آی جی اعلام کردند که قیمت طلا می تواند طی روزهای آینده سطح مقاومتی 1200 دلاری را بشکند و نتیجه همه پرسی ایتالیا تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.
قیمت طلا هفته گذشته به سطح 1177 دلاری رسید و افت 0.28 درصدی را تجربه کرده است. به نظر می رسد افزایش ارزش دلار آمریکا مهمترین مانع برای شکسته شدن سطح مقاومتی 1200 دلاری قیمت طلا است.
برگزاری نشست دسامبر فدرال رزرو آمریکا نیز می تواند تاحد زیادی وضعیت روند نوسانات اونس طلا و ارزش دلار را مشخص کند. پیش بینی کارشناسان اقتصادی این است که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.
از سوی دیگر برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی ایتالیا نیز می تواند تاثیر زیاد و مهمی بر نوسانات اونس طلا داشته باشد. پیش بینی می شود اگر مردم ایتالیا با اصلاح قانون اساسی مخالفت کنند، نخست وزیر استعفا خواهد کرد و این مساله موجب تشدید بی ثباتی سیاسی و اقتصادی منطقه یورو خواهد شد.
به نوشته سایت طلا، ایتالیا یکی از بی ثبات ترین کشورهای اروپایی به شمار می رود به طوری که در 17 سال گذشته 63 دولت داشته است. این مساله می تواند در نهایت موجب افزایش تقاضا برای طلا شود. نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که فدرال رزرو به احتمال 95 درصد نرخ بهره را افزایش می دهد.
تحلیل تکنیکال نشان می دهد اگر سطح حمایتی 1172 دلاری شکسته شود قیمت طلا تا 1120 دلار کاهش خواهد یافت. سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در کوتاه مدت 1200 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت جهانی طلا تا 1210 دلار افزایش خواهد یافت.

منبع خبر: 
  ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۵۱:۳۴ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد