ثبت ركوردي جديد در بازار جهاني طلا

ثبت ركوردي جديد در بازار جهاني طلا
قیمت طلا در بازار‌های جهانی با افزایش به مرز 1480 دلار در بازارهای آسیایی به رکورد جدیدی دست یافت. این نرخ در پایان معاملات روز پنجشنبه روی نرخ 4/1475 دلار بسته شد که نسبت به نرخ بسته شده روز قبل از آن، تقریبا 18 دلار افزایش داشته است. ديروز قيمت طلا تا ساعت 30/18 به وقت تهران مجددا به 1475 دلار رسيد.
نگرانی از افزایش تورم، افت ارزش دلار تا مرز 5/1 به ازای هر یورو در پایین‌ترین حد ارزش 16 ماهه اخیر، تشدید مشکلات هسته‌ای در نیروگاه فوکوشیمای ژاپن، افزایش نگرانی‌ها در مورد بدهی کشور‌های اروپایی و گسترش دامنه درگیری‌ها در لیبی دلیل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی بوده است.
بازار داخلي همچنان صعودي
افزایش جهانی قیمت طلا در بازار داخلی به علاوه افزایش شدید تقاضا، موجب تداوم رشد بهای انواع سکه شده است. خبر‌های رسیده از ادامه حراج سکه در بانک گارگشایی در هفته پیش رو حکایت دارد. فارس به نقل از سخنگوی بانک ملی، بالاترین قیمت فروخته شده سکه در بانک کارگشایی را در هفته قبل 427 هزار تومان اعلام کرده است.
با این حال چشم‌انداز قیمت‌ها در بازار سکه از دید کارشناسان افزایشی است، به نحوی که رییس اتحادیه طلا و جواهر از عدم امکان پیش‌بینی قیمت سکه در بازار خبر داده است.
روز پنج‌شنبه قیمت سکه بهار آزادی با 1000 تومان افزایش به 420 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم 5000 تومان دیگر گران و 460 هزار تومان فروخته شد. در این بازار نیم سکه بدون تغییر 210 هزار تومان معامله شد. در عین حال ربع سکه با 2000 تومان افزایش نسبت به روز قبل، به نرخ 131 هزار تومان رسید. در بازار ارز قیمت یورو و دلار آمریکا در بازار آزاد تغییر نداشت و به ترتیب به نرخ 1635 دلار و 1135 دلار در بازار فروخته شد.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۶ فروردین ۱۳۹۰ ساعت ۹:۳۸:۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد