ورود شرکت‎‎های بزرگ نفتی به ایران را باید به فال نیک گرفت

ورود شرکت‎‎های بزرگ نفتی به ایران را باید به فال نیک گرفت
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: امضای تفاهم‌نامه با شرکت شل بیانگر سیاست مستقل اروپا است .

اسد اله قره خانی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه سه میدان نفتی آزادگان، یادآوران و کیش با شرکت هلندی - انگلیسی شل گفت : امضای این تفاهم نامه نشان داد که تصمیم گیری اروپا مستقل از آمریکا است و تحریم های اقتصادی کارایی خود را از دست داده اند.

وی با بیان این که حضور شرکت‌هایی همچون شرکت انگلیسی-هلندی شل در ایران و امضای تفاهم‌نامه‌های نفتی نشان دهنده ایجاد فضایی مناسب برای سرمایه گذاری در ایران است، گفت: امروز دیگر تحریم‌های اقتصادی کارایی ندارند، هرچند دولتمردان آمریکا در فکر امضا و تمدید قانون داماتو علیه ایران هستند، اما اروپا مستقل از آمریکا تصمیم گیری می‌کند.

وی افزود: امروز، شرکتهایی از کشورهایی همچون ژاپن، چین، کره جنوبی، نروژ، تایلند، ویتنام، انگلیس، هلند و غیره نیز می‌توانند وارد پروژه های صنعت نفت و گاز ایران شوند و سرمایه و فناوری های خود را به ایران بیاورند.

قره خانی تصریح کرد: شرکت‌های دارای فناوری برتر نفتی هم اکنون در حال ورود به ایران هستند که این اتفاق را باید به فال نیک گرفت.

بر اساس این تفاهم نامه همکاری مقرر شد این شرکت انگلیسی- هلندی، میدانهای نفتی آزادگان، یادآوران و میدان گازی کیش را مطالعه و نتایج مطالعات خود را به شرکت ملی نفت ایران ارائه کند.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۹:۳۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد