بورس نفت مرجع قيمت گذاري نفت در منطقه مي شود

بورس نفت مرجع قيمت گذاري نفت در منطقه مي شود
در صورت عملکرد مناسب و اجرای دقیق برنامه های بورس نفت ، این بازار می تواند به محلی برای تعیین قیمت نفت در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.
کارشناس اقتصادی گفت : در صورت عملکرد مناسب و اجرای دقیق برنامه های بورس نفت ، این بازار می تواند به محلی برای تعیین قیمت نفت در منطقه خاورمیانه تبدیل شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، علی محبی گفت: بورس به معنای محلی برای عرضه و تقاضای آزاد به دور از قوانین تحمیلی است.
وی افزود: راه اندازی بورس نفت درایران به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده نفت ، فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاران این محصول استراتژیک در حوزه خلیج فارس فراهم می کند. محبی تصریح کرد: کشورهایی مانند امارات عربی متحده سالهاست که با سوخت رسانی به کشتی های عبوری، درآمد خوبی را کسب می کنند و با راه اندازی بورس نفت در ایران، می توان اقدامات گسترده ای را درجهت ارتقای این بورس انجام داد.
این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: تا زمانی که بورس نفت ایران به جایگاه واقعی خود در منطقه برسد، متولیان می توانند از بحث سوخت رسانی به کشتی ها و تبدیل نفت به فرآورده های نفتی از جمله پتروشیمی و فروش آنها بهره ببرند. به گفته وی رشد و توسعه بورس نفت در کوتاه مدت با توجه به شرایط موجود امکان پذیر نخواهد بود و در صورت توجه بیشتر متولیان به خصوص وزارت نفت این بورس به جایگاه مناسبی در منطقه خواهد رسید.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ ساعت ۸:۲۵:۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد