تشكيل صف خريد سكه در بانكها

تشكيل صف خريد سكه در بانكها
در حالي كه بانك مركزي روز گذشته اسامي شعب منتخب عرضه سكه توسط بانك ملي را اعلام كرد، از ساعات اوليه صبح امروز صفهاي خريد در برخي از اين شعب تشكيل شده است ولي مسئولان شعب فعلاً درباره قيمت و ميزان فروش پاسخي ندارند.
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، طبق اعلام محمود بهمني رئيس كل بانك مركزي از روز جاري شعب ديگري علاوه بر شعب بانك كارگشايي به منظور كنترل قيمت‌ سكه در بازار به عرضه سكه خواهند پرداخت.
رئيس كل بانك مركزي طي سخناني از عرضه سكه در 300 شعبه منتخب بانكي از روز شنبه (امروز) خبر داده بود اما در اطلاعيه ديروز بانك مركزي اسامي 150 شعبه منتخب بانك ملي در سطح كشور آمده بود. البته اين شعب نيز تا اين ساعت برنامه مشخصي را براي عرضه سكه بين مردم اعلام نمي‌كنند.
البته در اطلاعيه ديروز بانك مركزي تصريح شده بود كه اين فروش فوق العاده از ساعت 11 تا 13 روزهاي شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته صورت مي گيرد.
با انتشار اخبار و سخنان رئيس كل بانك مركزي متقاضيان خريد سكه از نخستين ساعات آغاز به كار بانك‌ها در شعب منتخب حضور يافته‌اند اما همچنان بدون هيچ برنامه‌اي منتظر اعلام مسئول شعبه براي توزيع سكه هستند.
متقاضيان خريد سكه در برخي شعب منتخب حضور يافته و با نوشتن نام خود در ليستي كه توسط متقاضيان تهيه شده با يكديگر درباره سياست‌هاي احتمالي و پشت پرده بازار سكه سخن مي‌گويند.
در حاليكه مسئولان شعبه فعلاً برنامه‌اي از ساعت و نحوه و ميزان عرضه به مردم اعلام نمي‌كنند اما مشتريان اطلاعات به روزتري از ميزان عرضه طي روز جاري دارند.
به گفته اين افراد قرار است سكه‌ها به صورت محدود و به هر نفر حداكثر 5 عدد داده شود.
البته مسئولين شعب ارايه برنامه‌اي دقيق از عرضه سكه را منوط به ساعت 11 مي‌كنند و مي‌گويند تا اين ساعت هنوز برنامه‌اي در اين خصوص اعلام نشده است.
به گزارش فارس، عرضه محدود سكه در شرايطي صورت مي‌گيرد كه بهمني در سخنان خود اشاره‌اي به توزيع محدود سكه نكرده بود و همين نكته هم محور اصلي بحث خريداران طلا طي روز جاري است.
قيمت، ميزان و نحوه عرضه سكه طبق اعلام مسئولين تا ساعتي ديگر مشخص خواهد شد.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۶:۲۵:۴۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد