نفوذ دلالان در صف خريداران سكه

نفوذ دلالان در صف خريداران سكه
هر جاكه سكه بفروشند ما آنجا هستيم. اين جمله آن دسته از افرادي‌است كه در حراج بانك كارگشايي نيز حضور داشتند و از بالا بردن قيمت‌ها سود مي‌بردند.
هر جاكه سكه بفروشند ما آنجا هستيم. اين جمله آن دسته از افرادي‌است كه در حراج بانك كارگشايي نيز حضور داشتند و از بالا بردن قيمت‌ها سود مي‌بردند. وجود اين افراد به معناي ادامه سفته بازي و دلالي در معاملات بازار طلا و سكه است. نوسانات و افزايش شديد قيمت‌ها در هفته‌هاي اخير موجب شده كه دلالي و سفته بازي در بازار طلا نيز افزايش پيدا كند. جالب است طبق محاسبات اين افراد قيمت‌هاي اعلام شده از سوي بانك مركزي نيز با حباب همراه بوده و بالاتر از قيمت‌هاي جهاني است.
از آنجايي كه بانك مركزي با هدف شكست حباب سكه و خروج سفته‌بازان از بازار طلا و سكه اقدام به عرضه سكه به صورت خرد در 150 شعبه منتخب بانك ملي نموده به نظر مي‌رسد كه با وجود دلالان و سفته‌بازان اين هدف محقق نشود. چراكه بيشتر افراد حاضر در صف خريد سكه از طيف دلالان بودند. البته يكي از مسئولان اقتصادي در اين باره معتقد است كه تقاضاي ديروز مصنوعي بوده و در روزهاي آتي اين تقاضا نصف مي‌شود.
از سوي ديگر حسين دشتي، سخنگوي بانك ملي ايران از عرضه‌ سكه در شعب منتخب اين بانك بدون هيچ گونه مشكلي خبر مي‌دهد و نرخ انواع سكه عرضه شده در شعب را به ترتيب سكه بهار آزادي 407 هزار و 500 تومان، نيم‌سكه 202 هزار و 500 تومان و ربع سكه 109 هزار و 500 تومان اعلام مي‌كند. دشتي همچنين وجود ازدحام براي خريد سكه در شعب را طبيعي دانسته و گفت: با توجه به اينكه روز اول اجراي طرح است حضور زياد مردم در شعب براي خريد سكه طبيعي است. سخنگوي بانك ملي ايران درباره تعداد سكه‌هايي كه از سوي بانك مركزي در اختيار بانك ملي قرار گرفته است، گفت: اين ميزان به حدي است كه نياز مردم را تامين كند..
منبع خبر: تهران امروز
  ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۵:۵۷:۱۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد