ایتارو‌ايتویاما، بزرگ‌ترين سهامدار بزرگ‌ترین شركت هواپيمايي ژاپن

ایتارو‌ايتویاما، بزرگ‌ترين سهامدار بزرگ‌ترین شركت هواپيمايي ژاپن
ایتارو‌ايتویاما یکی از ثروتمندترین شهروندان ژاپن است که در سال 2010 از سوی مجله فوربز با ثروت 4/3 میلیارد دلار در جایگاه دویست و هفتاد و هفتم ثروتمندان جهان قرار گرفت. وی چهره سرشناسی در امور تجاری و سیاسی ژاپن است.
ایتارو‌ايتویاما یکی از ثروتمندترین شهروندان ژاپن است که در سال 2010 از سوی مجله فوربز با ثروت 4/3 میلیارد دلار در جایگاه دویست و هفتاد و هفتم ثروتمندان جهان قرار گرفت. وی چهره سرشناسی در امور تجاری و سیاسی ژاپن است.
ایتارو‌ايتویاما در 4 ژوئن سال 1942 در توکیو متولد شد. او در دوران خردسالی کودکی ضعیف بود‌.‌ ايتارو‌ايتویاما در دپارتمان اقتصاد دانشگاه نیپون تحصیل کرد و از‌ اين دانشگاه با مدرک کارشناسی فارغ‌التحصیل شد. او در سال 1969 مدیر ارشد اجرایی شرکت نیپون توریست شد و توانست از طریق‌اين شرکت به درآمد و ثروت خوبی دست یابد.‌ايتارو‌ايتویاما در سال 1973 به شرکت زیمینتو پیوست.
ایتارو‌ايتویاما در سال 1981 به رياست موسسه تکنولوژی ساگامي ‌(که نام آن در حال حاضر موسسه تکنولوژی شونان است) انتخاب شد. ‌اين موسسه در سال 1998 به ‌ايتارو‌ايتویاما یک دکترای افتخاری اهدا کرد. ‌اين موسسه همچنین در سال 2004 ‌ايتویاما را به عنوان رييس افتخاری شرکت انتخاب کرد.
ایتارو‌ايتویاما مالک 9 زمین گلف است. ‌ايتویاما به واسطه برگزاري مسابقات گلف در زمین‌های خود ثروت زیادی کسب کرده است. او همچنین بزرگ‌ترین سهامدار شرکت هواپیمایی ژاپن و همچنین شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی است. شرکت هواپیمایی ژاپن بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی در ژاپن است. شرکت میتسوبیشی نیز بزرگ‌ترین شرکت فضایی و پیمانکار امور دفاعی در ژاپن است.
ایتویاما پس از آنکه بخش عمده‌اي از سهام شرکت هواپیمایی ژاپن را خرید، به شکل عمومي‌و علنی درخواست تغییری در ساختار مدیریتی هواپیما را اعلام کرد. او همچنین در وب سایت خود چشم‌اندازش از یک فرودگاه اصلاح شده را با جزئيات بیان کرد. ‌ايتویاما همچنین در برکنار کردن رييس ‌اين هواپیمایی، توشیوکی شیناماچی، نقش زیادی داشت.‌ اين حرکت در حقیقت از عواقب کاهش قیمت‌های هواپیمایی ژاپن به خاطر مشکلات ‌ايمنی بود. ‌ايتویاما در سال 2002 به عنوان مشاور ویژه مدیرعامل منصوب شده است.
گروه هواپیمایی بین‌المللی ژاپن (JAL) که دفتر مرکزی آن در شیناگاوا در توکیوی ژاپن واقع شده شامل دو شرکت هواپیمایی ژاپن، برای خدمات داخلی و بین‌المللی و JAL ویز برای خدمات تفریحی بین‌المللی،‌ JAL اکسپرس، برای خدمات ارزان قیمت محلی و بین‌المللی، سیستم هوایی هوکایدو،‌ جی‌اير، مسافرت‌های کاری هوایی ژاپن، پروازهای روی اقیانوس ژاپن و شرکت مسافرت‌های کاری ریوکیو و خدمات پست JAL مي‌شود. گروه JAL در سال 1951 تاسیس و در سال 1953 تبدیل به شرکت هواپیمایی ملی ژاپن شد. ‌اين شرکت پس از سه دهه ارائه خدمات و همچنین گسترش و رشد آن، در سال 1987 کاملا به بخش خصوصی سپرده شد. گروه JAL در سال 2002 نیز با شرکت ژاپن‌اير سیستم،‌ سومین شرکت هواپیمایی بزرگ ژاپن، ادغام شد و تبدیل به ششمین شرکت هواپیمایی بزرگ جهان بر حسب مسافرانی که حمل مي‌کرد شد.
ایتارو‌ايتویاما جدای از فعالیت‌هایش در حوزه کسب و کار در امور سیاست هم فعال است. او به مدت چهار دوره یکی از اعضای «دایت»، پارلمان ژاپن بود.‌ ايتویاما طی 20 سال با حزب دموکرات لیبرال ژاپن برای قانون‌گذاری همکاری مي‌کرد.
ایتارو‌ايتویاما ازدواج کرده و 2 فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن توکیو در ژاپن است. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۷:۴۴:۴۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد