کوئک لنگ چان، مالک میلیاردر گروه هنگ لئونگ مالزی

کوئک لنگ چان، مالک میلیاردر گروه هنگ لئونگ مالزی
کوئک لنگ چان ريیس گروه هنگ لئونگ مالزی است که با ثروت 4/3 میلیارد دلار در سال 2010 از سوی مجله فوربز به عنوان دویست و هفتاد و هفتمین میلیاردر دنیا معرفی شد.
کوئک لنگ چان ريیس گروه هنگ لئونگ مالزی است که با ثروت 4/3 میلیارد دلار در سال 2010 از سوی مجله فوربز به عنوان دویست و هفتاد و هفتمین میلیاردر دنیا معرفی شد.
او با این ثروت یکی از ثروتمندترین شهروندان مالزی به شمار مي‌رود. کوئک لنگ چان یکی از موسسان این گروه نیز مي‌باشد. او همچنین سهام بخش‌های دیگر در زمینه خدمات مالی، توسعه املاک و دارایی‌ها و هتل‌ها را در سرتاسر جنوب شرق آسیا در اختیار دارد.
کوئک لنگ چان در سال 1941 در سنگاپور متولد شد. او در مدرسه ویکتوریا در سنگاپور تحصیل کرد. کوئک لنگ چان ثروت خود را از پدرش به ارث برده است. پدر او یکی از سه برادری بود که در دهه 1920 یک گروه بانکداری کوچک را راه‌اندازی کردند.
کوئک لنگ چان تجربه زیادی در زمینه‌های مختلفی چون خدمات مالی،‌ ساخت و ساز و املاک و مستغلات دارد. وی ريیس و مدیرعامل گروه هنگ لئونگ است. او همچنین ريیس اجرایی شرکت صنایع هنگ لئونگ‌، شرکت صنایع هیوم (یکی از زیر مجموعه‌های هنگ لئونگ و تولید کننده مواد است که کار اصلی آن ساخت و تولید، فروش و بازاریابی مواد ساخته شده است که به پریما بورد مشهور است)، گروه مالی هنگ‌لئونگ‌، شرکت گوئوسو لند و گروه کامرلین و ريیس بانگ هنگ‌لئونگ،‌ گروه HLG کپیتال، شرکت بیمه هنگ لئونگ،‌ بانک اسلامي‌هنگ لئونگ و بنیاد هنگ لئونگ است.
گروه هنگ لئونگ یک مجموعه شرکت در مالزی است که توسط کوئک لنگ چان در سال 1963 و به عنوان یک شرکت بازرگانی و تجاری تاسیس شد. این گروه کنترل 14 شرکت در زمینه‌های خدمات مالی، ساخت و تولید، توزیع،‌ املاک و دارایی و توسعه زیرساخت‌ها را در اختیار دارد.
سهام این گروه در بازارهای سهام کوالالامپور، سنگاپور، هنگ‌کنگ، مانیلا و اروپا به فروش مي‌رود. این گروه حوزه حضور خود را از مالزی به بقیه کشورهای آسیا،‌ اروپای غربی،‌ بریتانیا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه گسترش داده است.
شرکت‌های اصلی زیرمجموعه گروه هنگ‌لئونگ شامل چهار شرکت صنایع هنگ لئونگ، شرکت صنایع هیوم،‌ گروه مالی هنگ لئونگ و گروه گوئوسو در هنگ‌کنگ مي‌شود.
کوئک لنگ چان در حال حاضر بر عملیات گروه هنگ‌لئونگ در مالزی نظارت دارد در حالی که یکی از بستگان او به نام کوئک لنگ‌بنگ،‌ که او نیز میلیارد و همکار کوئک‌لنگ چان است، بر عملیات این گروه در سنگاپور نظارت مي‌کند. کوئک‌لنگ چان همچنین بخش زیادی از ثروت خود را از سهامش در مجموعه شرکت سرمایه گذاری به نام گروه گوئوسو به دست آورده است.
گروه گوئوسو یک مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری است که فعالیت اصلی شرکت‌های زیرمجموعه آن و شرکت‌های مربوط به آن شامل سرمایه گذاری‌های عمده،‌ توسعه املاک و سرمایه گذاری در آنها، کسب و کار مهمانداری و هتلداری، و خدمات مالی در هنگ‌کنگ،‌ چین، سنگاپور مالزی و بریتانیا است. کوئک لنگ چان ازدواج کرده و سه فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن «وی» در مالزی است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۷:۵۴:۵۰ قبل از ظهر
نظرات (1)

نرگس  ۸ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۲:۱۰ قبل از ظهر

چند روزه که کامپیوترو روشن میکنم حتماً یه سری به این النگو میزنم مرسی

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد