افزایش نرخ بهره، قیمت طلا را گران می کند

افزایش نرخ بهره، قیمت طلا را گران می کند
افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند ولی انتخابات در کشورهای مختلف اروپایی به خصوص آلمان و فرانسه می تواند تقاضا و قیمت طلا را با افزایش چشمگیری روبرو کند.

به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیکی ژاپن،بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بازار طلا به دقت تحولات سیاسی در اروپا طی سال آینده را زیر نظر خواهند داشت. به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد و در سال 2017 میلادی نیز این روند را دنبال کند.
قیمت جهانی طلا نسبت به اوایل نوامبر بیش از 10 درصد کاهش داشته و علت اصلی آن پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و افزایش ارزش دلار بوده است.
ترامپ قول داده است که سیاست های انبساطی مالی را اجرا کند و تا ده سال آینده هزار میلیارد دلار برای توسعه زیرساختهای اقتصادی سرمایه گذاری کند.
تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند موجب تقویت ارزش دلار شود. این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند. برخی ناظران معتقدند که در صورت اجرای سیاست های ترامپ، روند صعودی ارزش دلار ادامه خواهد یافت.
از سوی دیگر بسیاری از تجلیلگران بازار فلزات گرانبها بر این باورند که قیمت طلا سال آینده به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت و علت اصلی آن وضعیت سیاسی متشنج اروپا خواهد بود.
آلمان فرانسه و هلند با انتخابات سرنوشت سازی روبرو خواهند شد و بی ثباتی سیاسی می تواند تقاضا و قیمت طلا را افزایش دهد.
استعفای نخست وزیر ایتالیا نیز نگرانی ها نسبت به ثبات سیاسی و اقتصادی منطقه یورو را افزایش داده است.
در حالی که به نظر می رسد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر می تواند قیمت طلا را تا 1130 دلار کاهش دهد، از سوی دیگر تشدید نگرانی های سیاسی در منطقه یورو می تواند اونس طلارا تا 1380 دلار افزایش دهد.
برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای در حال توسعه و نوظهور نیز عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا خواهد بود.

منبع خبر: 
  ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۷:۲۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد