آن والتون، وارث ثروت ميلياردي والمارت

آن والتون، وارث ثروت ميلياردي والمارت
آن والتون کرونکه عضوی دیگر از خانواده والتون‌ها است که بخشی از ثروت ميلياردی این خانواده را به ارث برده است. مجله فوربز در سال 2010 وی را با ثروت 2/3 میلیارد دلار در رتبه دویست و نود و هفتم ثروتمندان جهان قرار گرفت.
آن والتون کرونکه عضوی دیگر از خانواده والتون‌ها است که بخشی از ثروت ميلياردی این خانواده را به ارث برده است. مجله فوربز در سال 2010 وی را با ثروت 2/3 میلیارد دلار در رتبه دویست و نود و هفتم ثروتمندان جهان قرار گرفت. پدر او جیمز (باد) والتون در سال 1995 از دنیا رفت و به این شکل آن والتون ثروت میلیاردی پدر را به ارث برد.
آن والتون کرونکه در سال 1949 در آمریکا متولد شد. پدر او باد والتون بود که یکی از شرکا و برادر سام والتون بود. آن والتون به همراه خواهرش نانسی والتون لوری بخشی از سهام و ثروت شرکت والتون را پس از مرگ پدر به ارث بردند.
جیمز لورنس (باد) والتون در 20 دسامبر سال 1921 متولد شد. پدر آن‌ها یک کشاورز بود که بعد از مدتی تصمیم گرفت به کسب و کار املاک و مستغلات باز گردد.
او و برادرش سام والتون شرکت والتون را تاسیس کردند. سام که در دوران رکود بزرگ آمریکا بزرگ می‌شد، کارهای زیادی انجام می‌داد تا به خانواده خود کمک کند. او گاوها را می‌دوشید و پس از ریختن شير آنها در بطری، آنها را می‌فروخت. پس از آن به فروش روزنامه و بردن آن به درب منازل مشغول شد. او پسر بسیار باهوشی بود.
پس از اتمام دوران دبیرستان سام تصمیم گرفت به دانشگاه برود تا بهتر بتواند از خانواده خود حمایت کند. او به تحصیل در رشته اقتصاد در دانشگاه میسوری مشغول شد. در حین تحصیل سام به کار نیز مشغول بود و از کار کردن ابایی نداشت. در میان کارهای مختلفی که داشت زمانی حتی در ازای غذا، در رستوران‌ها پیشخدمتی می‌کرد.
سام در سال 1942 پیش از اعزام به سربازی در جنگ جهانی دوم از این کار استعفا داد. در خلال سربازی در کارخانه تولسای اوکلاهاما مشغول به کار شد‌. در سال 1945، پس از ترک ارتش، والتون تصمیم گرفت تا فروشگاه بزرگی افتتاح کند که مغازه‌های متنوعی در آن وجود داشته باشند. او با کمک پدرزن خود 20 هزار دلار وام گرفت و به كمك 5 هزار دلاری که در دوران خدمت سربازی اندوخته بود، فروشگاه بن فرانکلین در آرکانزاس را خریداری کرد. سام در این فروشگاه اجناس ارزان و متنوع را می‌فروخت. در ضمن، فروشگاه او، به ویژه در ایام کریسمس، بیش از سایر مغازه‌ها باز می‌ماند.
سام والتون پس از مدتی به کمک برادرش، جیمز باد والتون، پدر زن و برادر زن خود فروشگاه‌های بیشتری را تاسیس كرد. کم کم او فروشگاه‌های بزرگ‌تری را تاسيس كرد و نام آنها را «مرکز فروش خانواده والتون» نهاد.
وال مارت یک شرکت سهامي‌عام آمریکایی است که شعبه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگی را در تمام جهان اداره می‌کند. این شرکت كه در سال 2008 به عنوان بزرگ‌ترین شرکت سهامي‌عام دنیا از لحاظ درآمد معرفی شد، در سال 1967 توسط سام والتون تاسیس و در سال 1969 به طور رسمي‌ثبت شده و در سال 1972 نیز وارد بازار سهام نیویورک شد.
وال مارت حتی پس از رکود اقتصادی اخیر در دنیا نیز به واسطه گستردگی در سطح جهان و قیمت‌‌های پایین کالاهايش همچنان بزرگترین شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای دنیا باقي مانده‌است. این شرکت با بیش از 1/2 میلیون کارمند و 7200 شعبه در سرتاسر جهان به حدود 200 میلیون مشتری خدمات ارائه مي‌کند. نكته قابل توجه اين است كه ثروت خانواده والتون‌ها بالغ بر 50ميليارد دلار است كه مجموعا از ثروت بيل‌گيتس بالاتر است.
در حال حاضر این بنیاد و خانواده والتون به دنبال پیروی از همان اصول و ارزش‌ها و گسترش فعالیت‌های خیرخواهانه شان هستند. در سال 2007 این بنیاد در زمینه سرمایه‌گذاری در امور خیریه مبلغی بالغ بر 241 میلیون دلار اهدا کرده است.
آن والتون کرونکه با استنلی کرونکه، ازدواج کرده است. استنلی کرونکه که خود یک کارآفرین در زمینه املاک و مستغلات است، مالک چند باشگاه ورزشی از جمله تیم بسکتبال دنور ناگتز، تیم‌هاکی کولورادو اوالانچه و بخشی از سهام تیم فوتبال آرسنال و تیم فوتبال سنت لوییس رامز است. خانم والتون دو فرزند دارد و در حال حاضر ساکن کلمبیا در ایالت میسوری در ایالات متحده آمریکا است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۸:۱:۳۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد